سایت شاتراستوک و کسب درآمد دلاری از آن

لوگو سایت شاتراستاک بر روی دیوار با رنگ قرمز و سفید
لوگو سایت شاتراستاک بر روی دیوار با رنگ قرمز و سفید
از بهترین راه‌های کسب درآمد دلاری برای عکاسان و طراحان گرافیست، فروش فایل در سایت شاتراستوک است

تاریخچه شاتراستوک و مزایای فعالیت در آن:

موسس و بنیانگذار سایت شاتراستاک یا شاتراستوک Shutterstock، جان اورینگر عکاس خلاق و برنامه‌نویس ماهر نیویورکی است. یکی از سایت‌های کسب درآمد غیرفعال برای عکاسان و گرافیست‌ها، شاتراستاک می‌باشد. همچنین افرادی که برای تجارت خود به عکس‌ها و تصاویر با کیفیت نیاز دارند؛ می‌توانند از این سایت استفاده کنند.

تصویر لوگو شاتراستوک بر روی دیوار
سایت شاتراستوک از بهترین و غنی‌ترین منابع فایل‌های گرافیکی و ویدیویی است

هزینه خرید هر عکس حدود 9 تا 10 دلار می‌باشد. شما می‌توانید با خرید اشتراک ماهانه یا سالانه، عکس‌های مورد نیاز خود را با قیمت کمتری خریداری کنید. ممکن است بپرسید که با وجود تحریم‌ها می‌توانید از این سایت بدون مشکل استفاده کنید؟ باید به عرضتان برسانیم که برای استفاده از این سایت فریلنسری با خرید اشتراک در سایت‌های داخلی، وارد کردن کد عکس مورد نظرتان و در نهایت پرداخت هزینه آن، می‌توانید به راحتی عکس مورد نظرتان را دریافت کنید.

در ادامه به بررسی موارد زیر میپردازیم:

  • امکانات شاتراستاک و قوانین حاکم بر سایت
  • کالکشن اختصاصی خود را داشته باشید
  • درآمد دلاری در سراسر جهان از طریق عکاسی
  • فرمتهای تحت پوشش شاتر استاک

با ما همراه باشید.

امکانات شاتراستاک و قوانین حاکم بر سایت:

لوگو سایت شاتر استاک در مانیتور
تنوع بالا و پوشش فرمت‌های مختلف فایل از برترین مزایای سایت Shutterstock است که حضور هر خالق اثری را فراهم می‌کند

شما با خرید یک عکس می‌توانید بدون محدودیت و برای مقاصد تبلیغاتی، بازاریابی و غیره از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که علاوه بر به اشتراک‌گذاری انواع عکس و تصویر در این سایت می‌توانید فیلم، موسیقی و ترکیب این‌ها را نیز در شاتر استوک به اشتراک گذاشته و یا آن‌ها را خریداری کنید.

این نرم‌افزار متن باز است و به همین دلیل امکان استفاده دوسویه برای تولیدکننده محتوا و مصرف‌کننده را فراهم می‌کند. کارکردن در این پلتفرم چندان سخت نیست. شما با داشتن دوربین عکاسی و یا یک گوشی هوشمند و کمی خلاقیت می‌توانید به کسب درآمد در این پلتفرم بپردازید. در حال حاضر بیش از 150 کشور در این پلتفرم مشغول فعالیت هستند و تاکنون بیش از 1 میلیارد تصویر دانلود شده است.

یکی از کاربردهای بسیار مهمی که شاتراستوک برای طراحان، گرافیست‌ها و دیزاینرها دارد، امکان دسترسی به بیش از 450 میلیون فایل آماده وکتوری، ایلاستریشن و عکس است. علاوه بر اینکه دانلود فایل‌های پرمیوم از شاتراستوک برای کاربران ایرانی محدودیت‌های بسیار زیادی دارد، برای دانلود هر عکس از شاتراستوک، کاربر ایرانی باید هزینه‌ی گزافی را پرداخت کند.

کالکشن اختصاصی خود را داشته باشید:

با بررسی عکس‌های بارگذاری‌شده در شاتر استاک، می‌توانید نیاز و سلیقه مخاطب را شناسایی کنید و در آن زمینه با خلاقیت و ابتکار عمل به تولیدمحتوا بپردازید. به این ترتیب شما کالکشن مختص خود را ساخته‌اید و می‌توانید مخاطب را به سمت دانلود عکس‌هایتان ترغیب کنید. برای شروع فعالیت در پلتفرم شاتراستاک باید ابتدا صفحه کاربری مختص خود را بسازید. سپس تصاویر و عکس‌هایتان را در قسمت مربوطه بارگذاری کنید. حدود 2 الی 3 روز زمان میبرد تا کپی رایت نبودن عکس‌هایتان تایید شود. پس از تاییدشدن تصاویرتان، آن‌ها برای مخاطبان به نمایش درمی‌آیند. با هر بار دانلود عکس‌هایتان توسط مخاطب، هزینه کپی رایت به حساب شما واریز خواهد شد. به همین دلیل ترغیب مخاطب به دانلود عکس‌هایتان اهمیت زیادی دارد.

درآمد دلاری در سراسر جهان از طریق عکاسی:

دوربین عکاسی به همراه دلار و لپ تاپ بر روی میز آبی
یکی از روش‌های کسب درآمد عکاسان، فروش فایل‌های خود در سایتی مشابه شاتراستاک یا ادوبی استاک است

همان‌طور که پیشتر گفتیم شاتر استوک، بستری مناسب برای کسب درآمد عکاسان، تدوینگران و گرافیست‌ها می‌باشد. شما بیشترین درآمد را از کاربرانی که به عکس‌هایی با سایز و کیفیت خاصی نیاز دارند؛ دریافت می‌کنید. کمترین درآمد را نیز از کاربرانی که اشتراک ماهانه یا سالانه دارند؛ خواهید داشت. در نظر داشته باشید که برای کسب درآمد بیشتر باید عکس‌های بیشتری را بارگذاری یا به عبارتی بیشتر تولیدمحتوا کنید. همچنین باید به عرضتان برسانیم که اگر سقف درآمد شما از 500 دلار عبور کند؛ به ازای هر کپی رایت دستمزد بیشتری خواهید داشت یا در واقع نرخ حق التالیفی شما افزایش می‌یابد.

فرمت‌های تحت پوشش شاتراستوک:

عکس‌هایی که در این سایت بارگذاری می‌کنید باید با فرمت JPEG و حداقل کیفیت 4 مگاپیکسل باشند تا بدون هیچ مشکلی در بخش تصاویر شاتراستوک برای فروش قرار بگیرند. با توجه به این که رزولوشن گوشی‌های هوشمند بالاتر از 12 مگاپیکسل است؛ شما از این نظر مشکلی نخواهید داشت. در صورتی که قصد آپلود ویدیو را در سایت شاتراستوک دارید؛ تنها نکته‌ای که باید در مورد آن رعایت کنید این است که باید ویدیو بین 5 تا 60 ثانیه باشد ولی در خصوص فرمت بارگذاری آن محدودیت خاصی نخواهید داشت. طرح‌های گرافیکی قابل بارگذاری در شاتراستاک باید با فرمت EPS و رزولوشن حداکثر 15 مگاپیکسل باشند. لازم به ذکر است که شما می‌توانید طرح‌های خود را با شرایط عکس یعنی فرمت JPEG و حداقل رزولوشن 4 مگاپیکسل نیز بارگذاری کنید.


سوالات متدوال

شاتراستوک چیست؟

شاتراستوک یا شاتراستاک (Shutterstock) یک سایت تصویرهای رنگی، فیلم‌ها و موسیقی متن است که به عنوان منبعی اصلی برای عکس‌ها و مواد چندرسانه‌ای برای انواع پروژه‌ها به کار می‌رود.

روش دانلود از شاتراستوک چیست؟

کاربران ایرانی به دلیل تحریم، امکان پرداخت دلاری مستقیم به سایت شاتراستوک را ندارند و به همین جهت باید از یک سایت واسطی مثل هیروباکس کمک بگیرند تا بتوانند فایل‌های مدنظر خود را دانلود کنند.

نحوه‌ی کسب درآمد دلاری از شاتراستاک به چه صورت است؟

برای کسب درآمد دلاری از شاتراستوک، باید محتوای اختصاصی خود را بارگذاری کنید، آنها توسط شاتراستوک تایید شده و در پایگاه داده آنها قرار گیرند. هر بار که محتواهای شما خریداری شود، شما کمیسیونی از فروش خود دریافت می‌کنید.

آیا می‌توانم فایل‌های ShutterStock را ویرایش کنم؟

بله؛ البته این مورد بستگی به فرمت فایل درخواستی شما دارد. مثلا اگر Eps یا Psd باشد به صورت لایه باز و با قابلیت ویرایش و شخصی سازی است اما با فرمت Png و Jpg هیچ فایلی قابل ویرایش نیست.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *