دانلود رایگان لوگو وکتور

مجموعه‌ای از لوگو وکتورهای آماده برای کسب و کارها
مجموعه‌ای از لوگو وکتورهای آماده برای کسب و کارها
اگه برای طراحی لوگو نیاز به فایل‌های آماده و یا منابع ایده‌ داری، در ادامه بهترین سایت‌ها و روش دانلود رایگان رو بهت معرفی می‌کنیم

برای این که یک طراح، بتواند در طراحی‌های خود از تصاویر و لوگوهای با کیفیت استفاده کند، باید از تصاویر وکتور و خالص بهره بگیرد. فایل‌های لوگو وکتور، همان فایل‌های برداری هستند که با کیفیت بالایی طراحی شده‌اند و افت کیفیت ندارند.

این فایل‌ها به دلیل کیفیت بالایی که دارند، با زوم بیش از حد نیز دچار افت کیفیت نمی‌شوند. زمانی که پیکسل‌های تصویر پس از طراحی یا چاپ، مشخص شوند، تصویر استفاده شده، برداری نمی‌باشد. درضمن، کیفیت آن‌ها نیز بسیار پایین خواهد بود. در ادامه با تصاویر وکتور و منبع دانلود رایگان وکتور لوگو بیشتر آشنا خواهیم شد. پس در ادامه این متن با ما همراه باشید.

لوگو وکتور گل با رنگ های مختلف
استفاده از فرمت وکتور برای طراحی لوگو باعث می‌شود تا لوگو با هر ابعادی قابل استفاده باشد و با بزرگنمایی کاهش کیفیت نداشته باشد

فرمت وکتور در طراحی لوگو:

همان طور که گفتیم لوگو وکتور، دارای کیفیت بسیار بالایی می‌باشد و فرمت وکتور دارای مزایایی است که باعث منحصر به فرد شدن این فرمت، به هنگام طراحی می‌شود. لوگو های وکتور دارای قابلیت ویرایش هستند. شما می‌توانید، هر ویرایشی که خواستید را بر روی وکتور مورد نظر خود اعمال کنید و از افت کیفیت آن نیز جلوگیری کنید.

همچنین این لوگوها دارای قابلیت تغییر سایز از هر جهت هستند. یعنی شما می‌توانید پس از طراحی، اندازه قسمت‌های مختلف لوگو را ویرایش مجدد کنید. جالب است بدانید که ریزترین جزئیات وکتورها قابل ویرایش هستند. حجم فایل نهایی لوگوهایی که طراحی می‌شوند بسیار کم است و همین مورد نیز باعث می‌شود تا وکتورها طرفداران زیادی در طراحی داشته باشند.

حتی شما می‌توانید میلیون ها وکتور را بدون اشغال فضای زیاد بر روی کامپیوتر خود نگهداری کنید. فرمت‌های فایل‌های وکتور شامل CDR، AI، EPS، SVG و ..و می‌باشند.

فایل‌های مرتبط با طراحی لوگو وکتور:

برای طراحی لوگو وکتور، ابتدا باید نرم افزار های مورد نیاز را بر روی سیستم خود نصب داشته باشید. نرم افزار هایی که شما را در طراحی لوگو وکتور کمک خواهند کرد عبارتند از یو آی درایو، کورل، ایلوستریتور و … . همچنین شما نیاز دارید تا برای طراحی یک طرح مفهومی و خلاقلانه، از فایل‌های مختلفی استفاده کنید.

این فایل‌ها ممکن است شامل آیکون‌های کوچک، طرح گل‌های دور بری شده و … باشند. در طراحی لوگو وکتور باید از فایل‌های با کیفیت گرافیکی که شامل فرمت‌هایی که در بالا نام بردیم استفاده شود. همچنین برای اینکه کیفیت نهایی لوگوی طراحی شده بالا باشد، باید با همان فرمت‌های وکتور خروجی گرفته شوند. طراحی لوگو به صورت وکتور باعث کاهش هزینه و افزایش سرعت و روند کار خواهد شد.

پیدا کردن ایده برای طراحی لوگو:

برای طراحی لوگو وکتور، شما باید ابتدا یک ایده ناب در ذهن خود داشته باشید. تبدیل ایده به طرح، می‌تواند اثر بسیار زیادی در هویت بصری لوگو بگذارد. همچنین استفاده از فایل‌های وکتور مرتبط با موضوع هدف، می‌تواند ذهن طراح را خلاق‌تر سازد.

همچنین برای پیدا کردن ایده می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند جستجو در گوگل، کمک گرفتن از هوش مصنوعی و … استفاده کنید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که نباید یک طرح را کپی کنید و صرفا با جستجو در گوگل، از طرح‌های دیگر ایده بگیرید و در طراحی‌های خود استفاده کنید. فایل‌های وکتور مزایای دیگری نیز دارند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

انواع لوگوهای آماده با رنگ آبی و زرد
گاهی ساده‌ترین ایده‌ها منجر به خلق یک لوگو منحصربفرد می‌شود پس هر ایده‌ای می‌تواند ارزشمند و جذاب است

بهترین منابع ایده‌ برای طراحی لوگو:

  1. Behance: یک پلتفرم بزرگ برای نمایش آثار طراحان از سراسر جهان است. می‌توانید از اینجا الهام بگیرید و طرح‌ها و پروژه‌های مختلف را مشاهده کنید.
  2. Dribbble: یک جامعه آنلاین از طراحان است که طراحی‌های خود را به نمایش می‌گذارند. اینجا می‌توانید ایده‌های جدید را برای طراحی لوگو و وکتور کسب کنید.
  3. Pinterest: یک منبع بزرگ از تصاویر و ایده‌های مختلف در زمینه‌های مختلف است، از جمله طراحی و گرافیک. با جستجو در اینجا، می‌توانید انواع طرح‌ها را ببینید.
  4. Logo Design Love: این سایت به طراحی لوگو اختصاص دارد و مقالات، مطالب آموزشی و نمونه‌های طراحی لوگو را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها الهام بگیرید.
  5. Logo Lounge: یک مجموعه آنلاین از طراحی‌های لوگو است که به طراحان اجازه می‌دهد طرح‌های خود را به اشتراک بگذارند و از نمونه‌های دیگران الهام بگیرند.
  6. Designspiration: این سایت نیز منبعی عالی برای ایده‌پردازی در زمینه‌های طراحی و گرافیک می‌باشد.
  7. Awwwards: این وب‌سایت به تجلیل از طراحی‌های برتر و زیبا در وب سایت‌ها می‌پردازد و می‌توانید از آن برای بهبود ایده‌های خود استفاده کنید.

بهترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو وکتور:

همان طور که گفتیم، برای طراحی فایل‌های وکتور باید از نرم افزاری استفاده شود که قابلیت طراحی برداری را داشته باشد. بسیاری از نرم افزارها به صورت پیکسلی، تصاویر را پردازش می‌کنند. به همین دلیل کیفیت پایینی نیز در خروجی دارند. نرم افزارهایی که بیشترین کاربرد را در طراحی لوگو وکتور دارند عبارتند از کورل و ایلوستریتور.

این دو نرم افزار به دلیل قابلیت طراحی به صورت برداری، تصاویر بسیار با کیفیتی را در خروجی، تحویل می‌دهند. همین مورد نیز باعث شده است تا 90 درصد طراحان و چاپخانه‌ها از این نرم افزارها استفاده کنند. پسوند فایل‌هایی که در طراحی وکتور توسط این نرم افزارها رایج هستند عبارتند از ai، svg و cdr. تمام فایل‌هایی که با این فرمت‌ها ذخیره شده اند، قابلیت ویرایش مجدد در این نرم افزارها را دارند.

علاوه بر طراحی لوگو وکتور، در طراحی‌های دیگری نیز از فایل وکتور استفاده می‌شود. یکی از اصلی‌ترین کاربرد های فایل‌های وکتور، استفاده در صنعت چاپ می‌باشد. به دلیل اهمیت بالای کیفیت خروجی در صنعت چاپ، استفاده از فایل‌های وکتور از اهمیت زیادی برخوردار است. به عنوان مثال، پوستر‌ها، کاتالوگ‌ها، انواع کارت‌های ویزیت و … با استفاده از فایل‌های وکتور طراحی می‌شوند تا کیفیت خروجی بالایی داشته باشند.

اهمیت یادگیری نرم‌افزار ایلاستریتور:

استفاده از Adobe Illustrator برای طراحی لوگو و وکتورها دارای مزایای بی‌شماری است. این نرم‌افزار به طراحان امکان می‌دهد خطوط دقیق و اشکال هندسی با کیفیت بالا را ایجاد کنند و با لایه‌ها به‌راحتی عناصر را مدیریت کنند. از طریق ابزارها و فیلترهای پیشرفته، جزئیات ظاهری منحصربه‌فردی را اضافه کرده و فایل‌های قابل ویرایشی ایجاد می‌شود که به‌راحتی با انواع رسانه‌ها سازگار هستند. این امکانات باعث می‌شوند طراحان بهترین آثار خود را ارائه دهند و انطباق‌پذیری و ویرایش‌پذیری را به اوج برسانند.

ست لوگو آماده رایگان از سایت فری‌پیک Freepik
از سایت‌هایی نظیر فری‌پیک، شاتراستاک و انوتوالمنت می‌توانید پک کامل لایه باز انواع لوگوهارو با کمترین هزینه دانلود کنید

دانلود لوگو وکتور از برترین سایت‌ها:

هر گرافیست، تدوینگر، طراح سایت و ادمین تولیدمحتوا برای خلق یک اثر زیبا و حرفه‌ای نیاز به فایل‌هایی که دارد که در برترین سایت‌های گرافیکی وجود دارند. کاربران ایرانی به دلیل تحریم و محدودیت در پرداخت دلاری، امکان دریافت این فایل‌ها را ندارند.

هیروباکس یک سایت ایرانی است که برای کمک به کاربران عزیز ایرانی فعالیت می‌کند و امکان دریافت فایل‌های پرمیوم از برترین سایت‌ها را با پرداخت ریالی فراهم کرده است. برای دریافت فایل کافی است که لینک فایل مدنظر خود را کپی کنید و وارد سایت Herobox بشید.

لینک مربوط به فایل را در فرم دانلود قرار بدید و مراحل دانلود را طی کنید؛ با استفاده از هیروباکس به راحتی و در کمترین زمان فایل خود را دریافت می‌کنید.

سایت‌های تحت پوشش هیروباکس برای دانلود لوگو:

شاتراستوک ShutterStock
ادوبی استوک AdobeStock
فری‌پیک Freepik
انوتوالمنت Envato
آپ‌لبز Uplabs
یوآی هشت Ui8
پیک بست Pikbest
موشن اری MotionArray

روش دانلود رایگان لوگو وکتور:

سایت هیروباکس به عنوان یک ابزار قدرتمند که امکان دانلود فایل‌های پرمیوم گرافیکی را برای طراحان سایت، گرافیست‌ها و ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی، فعالیت می‌کند برای کاربران خود یک هدیه روزانه در نظر گرفته است. برای دانلود رایگان انواع لوگو با فرمت وکتور و به صورت لایه باز می‌توانید کلمه‌ی Logo را در سایت Envato Elements جستجو کنید (اینجا کلیک کن!)، سپس با توجه به نیازتان فایل مدنظر را انتخاب کنید و لینک مربوط به این فایل را کپی کرده و در فرم دانلود صفحه‌ی اصلی herobox قرار بدید. در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید فایل خود را دریافت کنید.


سوالات متدوال:

لوگو وکتور چیست؟


لوگو وکتور یک نوع فایل گرافیکی است که از تصاویر وکتوری استفاده می‌کند. این تصاویر با استفاده از معادلات ریاضی و شیء‌های هندسی به صورت برداری تعریف می‌شوند و برای تصاویری که باید بزرگ یا کوچک شوند بدون افت کیفیت مناسب هستند.

چرا لوگو وکتور مهم است؟

لوگو وکتور به دلیل اینکه بدون افت کیفیت بزرگ یا کوچک شوند، برای استفاده در طراحی‌های مختلف مثل بنرها، لوگوها، کارت‌ویزیت‌ها و… بسیار مناسب است. همچنین، زمانی که باید لوگو را در اندازه‌های مختلف چاپ کرد یا در وبسایت‌ها یا رسانه‌های اجتماعی استفاده کرد، لوگو وکتور به عنوان یک فرمت استاندارد توصیه می‌شود.

بهترین فرمت برای طراحی لوگو کدام است؟

فرمت بهترین برای طراحی لوگو، فرمت وکتور است، مانند SVG یا AI. این فرمت‌ها امکان بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت و ویرایش آسان را فراهم می‌کنند، که برای استفاده در چاپ و دیگر مستندات بسیار مهم است. در مجموع، فرمت وکتور بهترین انتخاب برای طراحی لوگوهای با کیفیت و قابل تغییر است.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *