دانلود کاور و تمپیلت آماده پست اینستاگرام

تمپیلت کاور پست اینستاگرام برای سوشال مدیا
تمپیلت کاور پست اینستاگرام برای سوشال مدیا
استفاده از کاور برای پست‌های اینستاگرام واقعاً باعث میشه پیجتون جذاب‌تر بشه و بیشتر هم دیده بشه. در این متن بهترین منابع طراحی کاور رو بهت معرفی می‌کنم

یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد، ظاهر پیج اینستاگرامی شما است. کاور پست اینستاگرام، به نوعی تعیین کننده تم و ظاهر صفحه شما است و می‌تواند در برند سازی شما نیز تاثیر زیادی داشته باشد. جالب است بدانید که کاور پست اینستا می‌تواند تاثیر زیادی در ذهن بصری کاربر ایجاد کند و او را برای مشاهده ادامه مطالب پیج شما ترغیب نماید.

طراحی این کاورها نیاز به رعایت اصول خاصی می‌باشد که باید حتما آن‌ها را رعایت نمود. به عنوان مثال، ابعاد و اندازه کاور‌های پست صفحات اینستاگرامی باید به گونه‌ای طراحی شوند که جذابیت خود را از دست ندهند. در ادامه سعی می‌کنیم تا به بررسی هر چه بیشتر این المان و فایل‌های آماده بپردازیم.

کاور پست اینستاگرام با موضوع بیزنس و مارکتینگ
فایل‌ها و تمپلیت‌های آماده کاور پست با موضوعات متنوعی از جمله مارکتینگ و آموزش در سایت‌های گرافیکی وجود دارند

ابعاد کاور پست:

انتشار پست‌های با کیفیت در اینستاگرام، لازمه رعایت نمودن بسیاری از اصول و قواعد خاصی می‌باشد. کاور پست اینستاگرام باید دارای ابعاد و اندازه خاص خودش باشد تا حالت استاندارد به خود را بگیرد. البته لازم است بدانید که در اینستاگرام شما می‌توانید دو یا سه اندازه کاور را برای پست‌های خود استفاده کنید. در ادامه بیشتر با این موضوع آشنا می‌شویم.

کاور پست اینستاگرام می‌تواند در حالت‌های مربعی، عمودی و افقی طراحی شود. بسته به نوع محتوا و تم پیج شما، طراحی کاور نیز تفاوت‌هایی را به خود خواهد گرفت. اما جالب است بدانید که بهترین نوع پست گذاری در اینستاگرام، کاورهای مربعی است. زیرا بهترین رزولیشن و بازدهی را به همراه خواهند داشت.

همچنین به دلیل این که قالب استاندارد اینستاگرام نیز به صورت مربعی طراحی شده، سازگاری بیشتری نیز با ست‌های مربعی دارد. سایزی که برای طراحی قالب مربعی نیاز دارید، 1080 در 1080 پیکسل می‌باشد. در ادامه سعی خواهیم کرد تا نمونه‌های بیشتری از قالب‌های اجرا شده را برایتان نشان دهیم.

بهترین ابعاد استاندارد پست و استوری در اینستاگرام
به کمک این تصویر می‌توانید ابعاد استاندارد کاور پست، ریلز و … را برای محتوا و تمپلیت‌های خود در نظر بگیرید

افزایش فروش با کاور پست اینستاگرام:

شاید پس از راه اندازی پیج اینستاگرامی، متوجه این بشوید که مدت‌هاست پیج شما فروش خوبی ندارد. آیا می‌توان کاور پست اینستاگرام را در این زمینه دخیل دانست؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید، یکی از اصلی‌ترین دلایل فروش بیشتر در اینستاگرام، هویت بصری پیج شما است. کاور اینستاگرام برای کسب و کارهای مختلفی می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال، پیج‌های فروشگاهی و خدماتی، کاور کاملا متفاوت از هم دارند.

منظور از تفاوت این است که رنگ و تم کاور طراحی شده، سازگار با نوع کسب و کار است. اهمیت به این موضوع می‌تواند رشد پیج شما را نیز به همراه داشته باشد. درصورتی که شما می‌خواهید نسبت به بازاریابی محتوایی اقدام کنید، باید هویت بصری را نیز در نظر بگیرید. همچنین باید با بررسی نمونه‌های اجرا شده کاورهای اینستاگرامی، بتوانید بهترین طراحی را برای خود داشته باشید. همچنین این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که حتما باید از طراحی با کیفیتی استفاده کنید تا بتوانید کاربران را جذب کنید.

مزایای استفاده از کاور برای پیج اینستاگرام

بدون شک، پلتفرم اجتماعی اینستاگرام یکی از قدرتمندترین فرصت‌هایی است که به رشد کسب و کارها کمک می‌کند. کاور پست اینستاگرام نیز یکی از ترفندهایی است که به واسطه آن می‌توان ورودی خوبی به صفحه مجازی خود در اینستاگرام گرفت. همین موضوع نیز فراهم کننده زمینه تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بالقوه است.

مزایا و اهمیت طراحی کاور حرفه‌ای برای پیج:

  1. جلب توجه و افزایش نرخ کلیک:
    طراحی کاور مهارتی است که می‌تواند در لحظه اولیه ورود کاربر به پیج، توجه او را جلب کند. یک کاور جذاب و متناسب با محتوای پیج، اولین انطباق بصری را فراهم می‌کند و باعث جلب توجه مخاطبان می‌شود.
  2. تعیین هویت بصری و برندینگ:
    یک کاور برتر، باید هویت بصری پیج را به خوبی بازتاب دهد و با برندینگ کلی پیج هماهنگ باشد. این امر کمک می‌کند تا مخاطبان احساس کنند که با یک صفحه‌ی متفاوت و خاص سروکار دارند.
  3. ایجاد حس اعتماد و حرفه‌ای بودن:
    یک طراحی کاور با کیفیت و حرفه‌ای، می‌تواند حس اعتماد مخاطبان را به پیج افزایش دهد. این حرکت نشان از اهمیت ویژه‌گی پیج و حرفه‌ای بودن آن دارد.
  4. تنوع و قابلیت سفارشی‌سازی:
    توانایی در ارائه تنوع در طراحی کاورها و همچنین قابلیت سفارشی‌سازی آنها بر اساس نیازها و تغییرات محتوای پیج، به صاحبان پیج امکان می‌دهد با یک استایل منحصر به فرد و خودشناختهای خود همراه باشند.
  5. تطابق با ترندها و استفاده از الگوریتم‌ها:
    درک ترندها و الگوریتم‌های اینستاگرام و سازگاری با آنها، می‌تواند باعث افزایش نمایش و تعامل با محتوای پیج شود. طراحی کاوری که با ترندهای روز هماهنگ باشد، می‌تواند به بهبود قابلیت دید پیج کمک کند.

پیشنهاد مطالعه: دانلود کاور هایلایت اینستاگرام

کاور پست اینستاگرام با تم رنگی بنفش برای فستیوال موزیک
استفاده از یک کاور جذاب با رنگ‌های شاد و فونت‌های مناسب می‌تواند کمک بسیار زیادی به جذب مخاطب از طریق اکسپلور اینستاگرام کند

معرفی تمپیلیت‌های آماده کاور پست:

بعضی از افراد، بسیاری از مواقع می‌خواهند برای راحتی کار خود از قالب‌های آماده‌ای که توسط دیگران طراحی شده است را استفاده کنند. کاور پست اینستاگرام قابلیت این را دارد که بتواند یک بار طراحی شده و برای همیشه از آن استفاده شود. منظور از تمپلیت‌های آماده، همین قالب‌های از پیش طراحی شده است که در موضوعات مختلف و در تم‌های رنگی متفاوت عرضه شده اند و قابل استفاده می‌باشند. با دانلود کاور پست اینستاگرام به صورت آماده، شما می‌توانید محتوای خود را آماده کرده و در قالب قرار دهید. سپس به همان صورت آن را در شبکه اینستاگرام منتشر نمایید. تمپلیت‌های آماده بسیاری در زمینه‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را دانلود نمایید و از آن ها استفاده کنید.

روش‌ استفاده از کاور اینستاگرام:

همانطور که گفتیم، برای این که کار طراحان و ادمین‌های اینستاگرامی راحت‌تر شود، کاورهای اینستاگرام به صورت تمپلیت آماده قرار گرفته‌اند. برای استفاده از این تمپلیت‌ها کافیست تا با نرم‌افزار فتوشاپ یا نرم‌افزار‌های طراحی با موبایل از جمله اینشات و … آشنایی داشت. با استفاده از این نرم‌افزارها می‌توانید به راحتی، تمپلیت‌هایی که دانلود یا خریداری نموده‌اید را تغییر داده و طبق سلیقه خود استفاده کنید.

در ضمن توصیه می‌شود که برای استفاده از این تمپلیت‌ها حتما نرم‌افزار فتوشاپ را یاد بگیرید. زیرا تنها راه ویرایش حرفه‌ای این قالب‌های آماده، فتوشاپ می‌باشد. برای اینکه بتوانید تصاویر را با کیفیت بالاتری دانلود کنید، سعی کنید فرمت آن‌ها را به هنگام دانلود حفظ کنید و از وب سایت های مرجعی دانلود نمایید. همچنین به هنگام استفاده توسط فتوشاپ و یا سایر نرم‌افزارهای طراحی، آن را با کیفیت اصلی وارد آن نرم‌افزار کنید.

منابع دانلود کاور پست:

برای دانلود کاور پست اینستاگرام، منابع بسیار زیادی در اینترنت و گوگل وجود دارد. اما بهتر است تا قبل از دانلود این طرح ها، از خود بپرسی که آیا می‌خواهید برای همیشه از این طرح استفاده کنید؟ یا در آینده آن را تغییر خواهید داد؟

زیرا اکثر کاورهایی که در اینترنت وجود دارند پولی هستند. در واقع این قالب‌ها منحصر به فرد نیستند و هر شخص یا ادمین اینستاگرامی می‌تواند آن را خریداری نموده و برای تم پیج اینستاگرامی خود از آن استفاده کند. اما در حالت کلی می‌توان قالب را به صورت اختصاصی، خودمان طراحی کنیم. تصاویر مورد نیاز برای طراحی را می‌توان از برترین سایت‌ها به کمک هیروباکس دانلود کرد.

هیروباکس یک سایت ایرانی هست که به گرافیست‌ها، طراحان و صاحبین کسب و کار امکان دانلود بدون محدودیت انواع فایل‌های پرمیوم وکتور، فوتیج، فونت، موزیک و … را فراهم کرده است.

نمونه تمپلیت آماده از انواتوالمنت:

مجموعه تمپلیت آماده اینستاگرامی از سایت انواتو المنت
در سایت انواتو المنت می‌توانید بهترین قالب‌ها و تمپلیت‌های آماده اینستاگرامی را به راحتی پیدا و دانلود کنید

بهترین سایت‌ها برای دانلود کاور پست:

شاتراستوک ShutterStock
ادوبی استوک AdobeStock
فری‌پیک Freepik
انوتوالمنت Envato
پیک بست Pikbest

دانلود رایگان فایل‌ کاور پست اینستاگرام:

هیروباکس به عنوان یک مرجع قدرتمند ارائه دهنده‌ی خدمات دانلود فایل‌های پرمیوم برای مخاطبین خود یک هدیه روزانه در نظر گرفته است. برای دریافت هدیه روزانه کافی است به سایت انوتوالمنت مراجعه کنید، کلمه‌ی Instagram Post Cover را جستجو کنید (اینجا بزن!) و لینک فایل مدنظر را کپی و در فرم دانلود هیروباکس قرار بدید تا به صورت رایگان فایل مورد نیاز خود را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا در بررسی کنیم که کاور اینستاگرام چیست و استفاده از آن چه مزایایی بر رشد پیج و مخاطبان آن دارد. همچنین بررسی نمودیم که استفاده از کاور‌های پست اینستاگرام می‌تواند از لحاظ بصری، تاثیر بسیار زیادی بر ذهن کاربر بگذارد. همین مورد نیز باعث برندسازی شما در فضای اینستاگرام و کسب و کار خواهد شد. کاورهای اینستاگرام نیز باید با ابعاد درستی مورد استفاده قرار بگیرد. زیرا برای اینکه چهره و قالب کلی پیج شما به هم نخورد باید اندازه‌ها و ابعاد را رعایت نمایید.

در صورتی که خودتان می‌خواهید نسبت به طراحی قالب پست‌های اینستاگرام بگیرید، باید المان‌ها و تصاویری که مورد استفاده قرار می‌دهید، با کیفیت باشند. همچنین برای اینکه سعی کنید تا قالب‌های منحصر به فردی داشته باشید، توصیه می‌شود که خودتان دست به کار شوید و قالب خودتان را طراحی کنید. همچنین سعی کنید تا تم پیج خود را یک تم یکسان انتخاب کنید و برای همیشه با آن فعالیت نمایید.


سوالات متدوال:

کاور پست اینستاگرام چیست؟

کاور پست اینستاگرام تصویری است که به صورت افقی بالای پست اینستاگرام قرار می‌گیرد و به کاربران اینستاگرام کمک می‌کند تا با یک نگاه سریع، محتوای مهم یا جذاب پست را درک کنند.


چه نکاتی باید در طراحی کاور پست اینستاگرام مدنظر داشت؟


استفاده از تصاویر با کیفیت و جذاب.
قرار دادن متن با فونت‌های خوانا و مطابق با محتوا.
انتخاب رنگ‌ها و ترکیب‌های جذاب.
تاکید بر موضوع اصلی پست.


بهترین ابعاد کاور پست اینستاگرام در سال 2023 به چه صورتی است؟


پست عمودی:
ابعاد: 1080×1350 پیکسل
نسبت تصویر: 4:5

پست لندسکیپ یا افقی:
ابعاد: 1080×608 پیکسل
نسبت تصویر: 16:9

پست مربعی:
ابعاد: 1080×1080 پیکسل
نسبت تصویر: 1:1


چگونه می‌توانم یک کاور پست اینستاگرام طراحی کنم؟


برای طراحی کاور پست اینستاگرام، می‌توانید از اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر موبایلی یا نرم‌افزارهای طراحی گرافیکی مانند Adobe Photoshop استفاده کنید. محتوای جذاب، ترکیب رنگ‌ها و قرار دادن متن مناسب از عوامل مهم در طراحی کاور می‌باشند.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *