دانلود کاور هایلایت اینستاگرام

مجموعه پک کاور هایلایت اینستاگرام
مجموعه پک کاور هایلایت اینستاگرام
هایلایت ویترین پیج شماست! که تعیین می‌کنه یک مخاطب محتواهای پیج شما را ببینه یا نه. در این مقاله با هم به طراحی و دانلود بهترین کاورهای هایلایت می‌پردازیم

شبکه اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پلتفرم‌های رایج در سطح جهانی است. این شبکه اجتماعی با اضافه‌کردن قابلیت استوری گذاشتن محبوبیت خود را دو چندان کرد. اما هایلایت استوری چیزی فراتر از انتظار کاربران از این شبکه اجتماعی بود.

در این بین کاور هایلایت اینستاگرام اولین چیزی است که کاربران بعد از ورود به پیج در بخش پایین بایو مشاهده می‌کنند. هر مطلبی که استوری می‌شود تنها ۲۴ ساعت باقی می‌ماند. اگر بخواهید استوری‌ها همیشه در پیج باقی بمانند می‌توانید آن‌ها را به صورت مرتب و طبقه‌بندی شده هایلایت و یک کاور مرتبط با هر هایلایت را انتخاب کنید.

آیکون اینستاگرام در لامپ روشن
کاور هایلایت از اولین بخش‌هایی که به معرفی شما، پیج‌ اینستاگرامی و ایجاد آگاهی در ذهن مخاطب کمک می‌کند

معرفی و کاربرد استفاده از هایلایت:

استفاده از کاور هایلایت برای هایلایت‌های اینستاگرام به نوعی به آن‌ها هویت می بخشد. هایلایت‌ها به صاحبان پیج اینستاگرام این امکان را می‌دهند تا برای همیشه استوری‌ها باقی بمانند. تمامی پیج‌های کاری و معروف برای رشد و پیشرفت به هایلایت‌های مرتب و کاربر پسند نیاز دارند.

مثلا زمانی که یک کاربر می‌خواهد طرز تهیه یک محصول خاص را یاد بگیرد و یا بخواهد روند یک خرید اینترنتی در پیج را مشاهده کند مستقیما به هایلات مربوطه مراجعه می‌کند. اما دسته‌بندی هایلایت زمانی جذاب و کاربر پسند‌تر می‌شود که یک کاور مناسب هم داشته باشد. در ادامه مهم‌ترین دلایلی که بیان می‌کند هر پیج اینستاگرامی چرا باید کاورهای هایلایت حرفه‌ای و جذابی داشته باشد تا بتواند بهترین نرخ تبدیل را بگیرید را بررسی می‌کنیم:

5 اهمیت طراحی کاور هایلایت حرفه‌ای و جذاب:

  1. افزایش برندینگ و هویت بصری: کاورهای هایلایت حرفه‌ای و یکدست به شناسایی سریع برند شما کمک کرده و هویت بصری آن را تقویت می‌کنند. هنگامی که کاربران به پروفایل شما مراجعه می‌کنند، کاورهای زیبا و منسجم اولین چیزی است که نظرشان را جلب می‌کند و تصویری حرفه‌ای از پیج شما می‌سازد.
  2. سازماندهی محتوا و افزایش قابلیت دسترسی: با استفاده از کاورهای هایلایت، می‌توانید محتوای خود را در دسته‌بندی‌های مختلف سازماندهی کنید، که این امر به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. این دسته‌بندی‌ها می‌توانند شامل موضوعاتی مانند نقدها، آموزش‌ها، پرسش و پاسخ و رویدادها باشند.
  3. ارتقای تجربه کاربری: کاورهای هایلایت که با دقت و خلاقیت طراحی شده‌اند، تجربه کاربری بهتری را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. طراحی زیبا و هماهنگ با استایل و تم رنگی پیج، تداعی‌گر ارزش‌های برند شماست و کاربران را تشویق به تعامل بیشتر می‌کند.
  4. تقویت اولین اثرات: اولین دقایق ورود به پیج شما می‌تواند در نگه داشتن یا دور کردن کاربر تأثیرگذار باشد. کاورهای هایلایت حرفه‌ای و جذاب خیلی سریع نظرها را به خود جلب کرده و کاربران جدید را برای دنبال کردن و ماندن در پیج ترغیب می‌کنند.
  5. ایجاد تبلیغات مؤثر: کاورهای هایلایت می‌توانند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی عمل کنند. طراحی این کاورها می‌تواند شامل ترویج محصولات، خدمات و یا رویدادهای خاص باشد، که در نهایت به افزایش فروش و آگاهی برند کمک می‌کنند.
گوشی همراه به علاوه مجموعه‌ای از آیکون‌های هایلایت اینستاگرام
از طریق سایت‌های گرافیکی مثل فری پیک و شاتر استوک به راحتی می‌توان انواع کاورهای آماده هایلایت را دانلود و استفاده کرد

مزایای طراحی کاور هایلایت برای ادمین‌ها:

از مهم‌ترین المان‌های بصری که هر ادمین اینستاگرامی باید بتواند آن را به بهترین شکل طراحی کند و نرخ تبدیل را در یک پیج افزایش دهد، کاور هایلایت است! ادمین پیج‌های کاری، فروشگاهی، شرکتی، آموزشی، اینفلوئنسری و … در اینستاگرام می‌توانند با کاور هایلایت محتواها را طبقه‌بندی کنند و یک راهنمای جامع برای مخاطبین قدیمی و تازه وارد ایجاد کنند.

  1. معرفی محصولات، خدمات و دوره‌های آموزشی در کوتاه‌ترین زمان
  2. ارائه‌ی رضایت مشتریان و خریداران قبلی برای ایجاد حس اعتماد
  3. ایجاد آگاهی در مورد فعالیت‌هایی که قبلا توسط پیج یک مجموعه یا شرکت انجام شده
  4. توضیح در مورد روش ارسال، نحوه‌ی ارائه خدمات و … برای آشنایی مشتریان جدید

فایل‌های آماده پرمیوم کمک بسیار زیادی به ادمین‌های اینستاگرام می‌کند که با کیفیت بالاتری و به صورت حرفه‌ای برای هر پیجی با هر موضوعی بهترین کاورهای هایلایت را طراحی کنند که در ادامه به معرفی بهترین سایت‌ها برای دانلود کاور هایلایت آماده اشاره می‌کنیم.

معرفی انواع سبک‌های کاور:

الگوریتم اینستاگرام در سال‌های اخیر تغییرات زیادی را به خود دیده است به طوری که کاربر می‌تواند با توجه به محتوای پیچ کاور هایلایت‌ها را طراحی کند. حتی امکان طراحی اختصاصی کاور پست‌ها هم وجود دارد. سبک‌های طراحی کاور بسیار متنوع هستند و سایت‌ها و نرم‌افزارهای زیادی بدین منظور طراحی شده‌اند. به طور کلی کاربر می‌تواند با ترکیب عناصر مختلف در کنار هم یک کاور با یک سبک خلاقانه طراحی کند. در زیر به چند نمونه از سبک‌های رایج اشاره می کنیم:

ترکیب عکس واقعی و عناصر گرافیکی: یکی از ایده‌های خلاقانه که برای بیشتر پیج‌های شخصی و کاری مناسب است ادغام پرتره از چهره و نمادهای فانتزی است. این ترکیب به خوبی می‌تواند نگاه بیننده را به خود جلب کند.

ایجاد حاشیه در کاور هایلایت اینستا: ایجاد حاشیه‌هایی با سبک کلاسیک می‌تواند کاور را زیبا و متمایز کند.

استفاده از ایموجی یا لوگو: برخی از پیج‌های کاری برای هر هایلایت خود از یک کاور با لوگوی اختصاصی و یا آیکون استفاده می‌کنند.

یک زن در حال استفاده از اینستاگرام
یکی از انواع خدمات مهمی که ادمین‌های اینستاگرام می‌توانند ارائه دهند طراحی کاور پست و کاور هایلایت است

برای پیج اینستاگرام چه هایلایت‌هایی بذاریم؟

در پاسخ به این سوال باید توجه کنید که موضوع پیج شما چیست؟ اهداف شما از حضور در اینستاگرام چه چیزهایی است؟ و در نهایت مخاطب شما به دنبال چه مواردی در این پیج می‌گردد؟ مجموعه پاسخ‌هایی که به این سه سوال می‌دهید کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که موضوع هایلایت‌های پیج اینستاگرامی شما به چه صورتی باشد. همچنین اگر صاحب یک پیج اینستاگرامی یا ادمین سوشال مدیا هستید با استفاده از لیست زیر می‌توانید ایده‌های خوبی برای ساخت و انتشار هایلایت‌های خود پیدا کنید.

پیشنهاد برای مطالعه:‌ دانلود رایگان کاور پست اینستاگرام و معرفی ابعاد استاندارد

ایده برای کاور هایلایت پیج فروشگاهی:

  1. پوشاک و لباس‌ها
  2. تخفیفات و پیشنهادات ویژه
  3. فصلی یا موضوعات ویژه
  4. آموزش و نکات استفاده
  5. استوری‌های مشتریان
  6. پشت صحنه تولید
  7. تماس با ما و اطلاعات تماس

ایده برای کاور هایلایت پیج خدماتی:

  1. خدمات اصلی
  2. پروژه‌ها و نمونه کارها
  3. نظرات و تجربیات مشتریان
  4. تخفیفات و پیشنهادات ویژه
  5. راهنمای استفاده از خدمات
  6. پشت صحنه فرآیند ارائه خدمات
  7. تماس با ما و راه‌های ارتباطی

ایده برای کاور هایلایت پیج اینفلوئنسری:

  1. آخرین پست‌ها و داستان‌ها
  2. تبلیغات و همکاری‌ها
  3. پشت صحنه رویدادها و مراسم
  4. پرسش و پاسخ و ارتباط با دنیای فالوورها
  5. تجربیات مسافرت و ماجراها
  6. تبلیغات شخصی و محصولات مورد علاقه
  7. پروفایل و اطلاعات شخصی

ویرایش و طراحی کاور هایلایت:

کاور هایلایت تنها کلکسیونی از استوری‌های اینستاگرام نیست بلکه ویترین صفحه اینستاگرام شما به حساب می‌آید. اگر ویترین شما جذاب باشد قطعا کاربر یا بازدیدکننده بیشتر جذب صفحه شما می‌شود و از آن بازدید می‌کند. در نتیجه برای طراحی و ویرایش کاور هایلایت می‌توانید از کامپیوتر، برنامه‌ها و ابزارهای آنلاین استفاده کنید که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می‌کنیم:

به عنوان یک ادیتور و طراحی گرافیک، چندین ابزار آنلاین برای ویرایش و طراحی کاور هایلایت اینستاگرام وجود دارند که ممکن است برای شما مفید باشند. برخی از بهترین ابزارها عبارتند از:

Canva: یک ابزار طراحی گرافیک آنلاین که انواع قالب‌ها، تصاویر، متن و المان‌های دیگر برای طراحی کاورهای هایلایت اینستاگرام ارائه می‌دهد.

Crello: سایتی که امکان استفاده از قالب‌های آماده، تصاویر و المان‌های گرافیکی را فراهم می‌کند تا به راحتی کاورهای هایلایت اینستاگرام طراحی کنید.

Snappa: این ابزار نیز قابلیت طراحی گرافیکی آسان با قالب‌های متنوع را دارد که می‌توانید از آن برای ایجاد کاورهای هایلایت اینستاگرام استفاده کنید.

Photoshop: از برترین و قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای گرافیکی است که امکان ویرایش و طراحی انواع تصاویر و کاورها را برای گرافیست‌ها فراهم کرده است. البته برای استفاده از فتوشاپ نیاز به آموزش دیدن دارد.

Illustrator: نرم‌افزاری بر پایه وکتور است که امکان ویرایش و بزرگنمایی در هر ابعاد و اندازه‌ی را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود نسبت به فتوشاپ برتری داشته باشد. اکثر فایل‌های پرمیوم آماده که در سایت‌ها وجود دارند با فرمت‌های سازگار با این نرم‌افزار است.

اگرچه همه این ابزارها قابلیت‌های مشابهی دارند، اما بهتر است که چندین ابزار را امتحان کنید تا با آن‌هایی که برای شما راحت‌تر و مناسب‌تر هستند، آشنا شوید.

آیکون 3 بعدی نرم‌افزارهای گرافیکی
از بهترین نرم‌افزارها برای طراحی و ویرایش کاور هایلایت ایلاستریتور و فتوشاپ هستند

دانلود رایگان کاور هایلایت اینستاگرام:

یکی از بهترین راهکارهای برای داشتن کاورهای هایلایت جذاب و حرفه‌ای استفاده از فایل‌های آماده‌ای است که در سایت‌های برتر گرافیکی مثل فری پیک یا شاتراستاک وجود دارد. این سایت‌ها تلاش می‌کنند تا همواره مطابق نیاز کاربران و ترندهای روز دنیا بهترین فایل‌ها را ارائه دهند. کاورهای هایلایت آماده با فرمت‌های مختلفی مثل Png ،Psd ،Svg ،Eps و … ارائه می‌شوند که با انواع نرم‌افزاری موبایلی و کامپیتری قابل ویرایش هستند.

بعد از مراجعه به این سایت‌ها در قسمت سرچ کلمه یا موضوع مدنظر خود را تایپ کرده و فیلترهای جستجو را انتخاب کرده تا بتوانید انواع فایل‌های رایگان و پولی مدنظر را ببینید. همچنین می‌توانید از لیست کلمات پیشنهادی ما استفاده کنید تا بهترین نتایج را مشاهده کنید.

دانلود رایگان کاور هایلایت فروشگاهی:

در این پک که توسط تیم هیروباکس آماده شده است، ۲۸ آیکون متفاوت و با موضوعات کاربردی برای پیج‌های فروشگاهی در ۸ رنگ مختلف وجود دارد؛ همچنین فایل لایه‌باز آیکون‌ها برای ویرایش آن‌ها نیز در این پک قرار دارد:

دانلود رایگان کاور هایلایت فروشگاهی با هیروباکس
برای دانلود این پک پرمیوم کاور هایلایت فروشگاهی، روی دکمه زیر کلیک کنید

بهترین سایت‌های دانلود کاور هایلایت:

کلمات کلیدی برای جستجو فایل‌های مرتبط:

  1. Modern Instagram Highlights
  2. Minimalist Highlight Icons
  3. Elegant Story Covers
  4. Trendy Highlights Design
  5. Creative Highlight Templates
  6. Abstract Instagram Icons
  7. Stylish Social Media Covers
  8.  Gradient Instagram Highlights

نمونه کاور هایلایت از سایت فری‌پیک:

مجموعه کاور هایلایت گرادینتی
مجموعه کاور هایلایت گرادینتی
کالکشن کاور هایلایت اینستاگرام به سبک گرادینت
کالکشن کاور هایلایت اینستاگرام به سبک گرادینت
کاور هایلایت و استوری آرایشگاه مردانه
کاور هایلایت و استوری آرایشگاه مردانه

مراحل دانلود کاور هایلایت پرمیوم با هیروباکس:

  • لینک کاور هایلایت مدنظر خود را از سایت مرجع مثلا فری پیک کپی کنید؛
  • وارد سایت هیروباکس شده و در حساب کاربری خود لاگین کنید؛
  • سپس لینک فایل را در فرم دانلود صفحه‌ی اصلی سایت هیروباکس قرار دهید؛
  • در کمتر از 30 ثانیه می‌توانید فایل خود را دریافت کنید!

سوالات متدوال

بهترین برنامه موبایلی برای طراحی کاور هایلایت کدام است؟

برای طراحی کاور استوری اینستاگرام با گوشی موبایل می‌توانید از برنامه‌های Canva ،Story Light و PicsArt استفاده کنید.

آیا منبعی برای دانلود رایگان کاور هایلایت اینستاگرام وجود دارد؟

بله؛ سایت مثل فریپیک Freepik بخشی از فایل‌های خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین برای دانلود رایگان از فری‌پیک می‌توانید از سایت هیروباکس کمک بگیرید.

روش دانلود فایل‌های پولی یا پرمیوم گرافیکی کاور استوری چیست؟

برای دانلود فایل‌های پولی سایت‌های گرافیکی نظیر Freepik، Envato و … نیاز به پرداخت دلاری نیست
و از طریق سایت ایرانی هیروباکس می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان و به راحتی فایل‌های خود را دانلود کنید.

آیا برای استفاده از فایل‌های گرافیکی نیاز به نرم‌افزارهای خاصی دارم؟

بله، برای ویرایش و طراحی حرفه‌ای فایل‌های گرافیکی نیاز به نرم‌افزارهای مثل Adobe Photoshop، Illustrator یا نرم‌افزارهای طراحی گرافیکی مشابه دارید.

ابعاد و سایز کاور هایلایت استوری چقدر هست؟

برای طراحی کاور آیکون بخش هایلایت پیجتون نیاز هست که ابعاد 1:1 و با سایز 86*86 پیکسل را در نظر بگیرید.

4 پاسخ

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *