بنر تبلیغاتی اینستاگرام

تصویر یک خانم در حال خرید محصول از اینستاگرام در پس زمینه زرد و نارنجی
تصویر یک خانم در حال خرید محصول از اینستاگرام در پس زمینه زرد و نارنجی
برای طراحی یه بنر تبلیغاتی اینستاگرام که موثر و جذاب باشه باید از ابزارهای مناسب و فایل‌های گرافیکی حرفه‌ای استفاده کنی...

روزانه بیشتر از میلیون‌ها نفر به شبکه اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام می‌پیوندند. ازاین‌رو بیشتر کسب‌وکارها فعالیت خود را در این شبکه به‌صورت گسترده ادامه می‌دهند. آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه سیل عظیمی از کاربران از یک کسب‌وکار استقبال می‌کنند؟ حدس شما درست است در کنار کیفیت ارائه خدمات، طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام یکی از پر قدرترین راه‌هایی است تا کاربران جذب کسب‌وکار شما شوند و مشتاقانه از خدمات و محصولاتتان استفاده کنند.

تصویر یک خانم که در حال تبلیغات است
تبلیغات و معرفی خدمات و محصولات به صورت خلاقانه و هدفمند، می‌تونه روی جذب مخاطب و فروش شما تاثیر بسیار زیادی بذاره

معرفی بنر تبلیغاتی اینستاگرام:

دیگر وقت آن رسیده است تا کسب‌وکارها در پلتفرم پرطرفدار اینستاگرام به بهترین نحو ممکن ظاهر شوند و خود را معرفی کنند. بنر تبلیغاتی اینستاگرام با بنرهایی که در وب‌سایت یا بیلبوردها دیده‌اید متفاوت است. در بنر اینستاگرامی محتواهای مختلفی از قبیل عکس، فیلم، تصاویر gif، متن و صدا و …. استفاده می‌شوند.

اینستاگرام یکی از پرقدرت‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای جلب مشارکت کاربران است. بیشتر کسب‌وکارها این پلتفرم را محیطی برای نمایش محصولات و تبلیغات خود انتخاب کرده‌اند. در واقع بنر تبلیغاتی اینستاگرام معرف محصولات و صفحه شما در این شبکه است. پس هر چه خلاقیت در طراحی این بنر بالا باشد قدرت آن در جذب مخاطب بیشتر می‌شود.

برای مرتب و چشم‌نواز کردن صفحه اجتماعی خود می‌توانید از امکانات و ابزارهای متعددی کمک بگیرید و با گرافیک‌های جذاب جلوه زیبایی به پیج خود دهید. با افزودن محتوای بصری می‌توانید به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید و یک بنر اختصاصی و ویژه را برای خود طراحی کنید.

کاربردهای بنر تبلیغاتی اینستاگرام:

استفاده از بنر تبلیغاتی اینستاگرام در عصر حاضر از اهمیت بیشتری برخوردار است. از آنجا که روزانه تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان به اینستاگرام می‌پیوندند در نتیجه کارکرد بنر تبلیغاتی بیشتر به چشم می‌آید.

در گذشته کاربران تنها 15 ثانیه فرصت داشتند تا بنر تبلیغاتی خود را در قالب ویدیو و در پست اینستاگرام قرار دهند. اما امروزه پست‌های یک دقیقه و یا حتی ریلزها (reels) مورد به شما امکان می‌دهد تا پیام خود را در بنرهای تبلیغاتی اینستاگرام به شکل کامل‌تری به کاربران منتقل کنید.

سه استوری با رنگ‌های جذاب با تبلیغ محصول
با استفاده از تصاویر و فایل‌های آماده خیلی راحت و سریع می‌تونی تبلیغات موثر و جذاب بسازی

یکی دیگر از کاربردهای بنر تبلیغاتی اینستاگرام روایت کردن داستان‌های جدید از برند می‌باشد. با این کار تعداد مشتریان و مخاطبان خود را افزایش می‌دهید. کارهای مختلفی برای جذب مخاطب وجود دارند اما هیچ کدام به اندازه بنر تبلیغاتی اینستاگرام نمی‌توانند توجه کاربران را به سمت شما جلب کنند.

همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام یک بستر مبتنی بر تصویر است و بیشتر کاربران، علاقه‌مند به دیدن تصاویر و ویدیوهای این شبکه اجتماعی هستند. ازاین‌رو به‌جای نوشتن کپشن های طولانی و تأثیرگذار روی طراحی حرفهای بنر تبلیغاتی تمرکز کنید. طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام تبلیغات شما را هدفمند می‌کند و مشتریان بالقوه را مورد هدف قرار می‌دهد.

نیازی نیست هزینه‌های بالایی را صرف تبلیغات کنید. با داشتن بنر تبلیغاتی اینستاگرام می‌توانید خدمات و محصولات خود را به بهترین شیوه ممکن و بدون هزینه معرفی کنید.

بنرهای تبلیغاتی برای تمامی کاربران اینستاگرام نمایش داده می‌شود و همه آن‌ها در سراسر جهان می‌توانند تبلیغات شما را مشاهده کنند. این بنرها ماندگاری بالایی در ذهن مخاطب دارند به شرطی که به طور اصولی طراحی شده باشند. استفاده از تصاویر مرتبط با محتوای کسب‌وکار همراه با پیام، موسیقی و شعر می‌تواند ماندگاری بنر را در ذهن مخاطب بیشتر کند.

ابزارهای آنلاین برای طراحی بنر:

برای طراحی استوری یا طرح‌های تبلیغاتی اینستاگرام می‌توانید از برنامه‌ها و ابزارهای کاربردی در این زمینه کمک بگیرید. همه افراد تا حدودی با کاربرد فتوشاپ آشنایی دارند اما ممکن است با نحوه طراحی بنر با فتوشاپ آشنایی نداشته باشند. برای طراحی بهتر و راحت‌تر نرم‌افزارهای دیگری هم طراحی شده‌اند که امکان نصب روی پلتفرم‌های مختلف مانند گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و … را دارند. با این نرم‌افزارها به راحتی می‌توان یک بنر خلاقانه و منحصربه‌فرد را طراحی کرد.

اسکرین شات محیط سایت Canva
سایت Canva یک ابزار آنلاین حرفه‌ای برای خلق بنرهای تبلیغاتی اینستاگرام، پست و استوری است

کانوا

کانوا (Canva) یکی از برنامه‌ها و ابزارهای رایج برای ساخت بنر تبلیغاتی برای پست و استوری است که قابلیت نصب بر روی ویندوز و گوشی همراه را دارد. برای ساختن تصاویر خاص و فوق‌العاده کانوا گزینه خوبی است. این برنامه قالب‌ها و طرح‌های مختلفی را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با توجه به محتوای پیج می‌توانید یک بنر ساده و قدرتمند را در کانوا بسازید.

ادوبی اکسپرس

ادوبی اکسپرس (Adobe Express) یکی دیگر از نرم‌افزارهای مناسب برای ساخت بنرهای تصویری است که قابلیت نصب بر روی ویندوز و گوشی را دارد. هزاران قالب در این برنامه وجود دارند که در ساخت بنر برای شما کاربردی خواهند بود و همچنین این پلتفرم آنلاین از هوش مصنوعی ادوبی یعنی Fire Fly هم پشتیبانی می‌کند.

نرم‌افزارهای گرافیکی مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید روی گوشی خود نصب کنید و تصاویر خود را به بنر تبدیل کنید. ساخت موشن گرافی هم تأثیر زیادی روی جذب مخاطب دارد. می‌توانید با این ابزار بنر اینستاگرامی خود را متحرک بسازید. علاوه بر موارد گفته شده شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای زیر بنرهای تبلیغاتی اینستاگرام را به شکل خلاقانه طراحی کنید:

  1. Bannersnack
  2. Adobe spark
  3. Banner maker pro
  4. Banner Designer Pro
  5. DP Animation Maker

فایل‌های گرافیکی برای طراحی بنر اینستاگرام:

بنر تبلیغاتی اینستاگرام باید مرتبط با نوع کسب‌وکار و فعالیت آن باشد. طراحی بنر تبلیغاتی برای استوری و پست اینستاگرام از نظر سایز بنر و برخی از ویژگی‌ها تا حدودی متفاوت است. در سایت‌هایی که بنرهای آماده را طراحی و عرضه می‌کنند فایل‌ها دسته بندی شده‌اند. مثلاً در سایت هیروباکس و سایت‌هایی که هیروباکس از آن‌ها پشتیبانی می‌کند فایل‌های بنر پست و استوری به‌صورت بنر ثابت، بنر گیف و بنر موشن طراحی و دسته بندی شده‌اند.

برای طراحی بنر اینستاگرامی ابتدا باید با نحوه عکاسی حرفه‌ای آشنایی داشته باشید. تهیه عکس‌های باکیفیت برای طراحی بنر بسیار مهم است. فایل‌های آماده هم دارای تصاویر خاصی هستند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید و با کمی تغییرات و ویرایش آن‌ها را متمایز کنید.

دانلود بنر آماده تبلیغاتی اینستاگرام:

در سایت‌های مثل ادوبی استاک AdobeStock، شاتراستاک ShutterStock، فری‌پیک Freepik، انوتوالمنت Envato و … فایل‌های آماده برای ساخت بنر اینستاگرام وجود دارند و با کمی جستجو و استفاده از فیلترهای هر سایت می‌توانید بهترین فایل‌ها از جمله عکس، ویدئو، فوتیج، موشن و … را پیدا کنید. اما کاربران ایرانی نمی‌توانند از فایل‌های پرمیوم و پولی این سایت‌ها استفاده کنند. از این‌رو سایت هیروباکس امکان دانلود این فایل را برای کاربران ایرانی بدون محدودیت فراهم کرده است و شارژ حساب کاربری خود با پرداخت تومانی خیلی راحت می‌توانید هر فایلی که نیاز دارید را دریافت کنید.

لوگو سایت هیروباکس به همراه شاتراستاک، فریپیک، ادوبی استاک و انوتوالمنت
سایت هیروباکس مرجع دانلود بدون محدودیت فایل‌های پرمیوم و پولی از برترین سایت‌ها

تمام فرایندهای دسترسی به فایل‌های پرمیوم در سایت هیروباکس به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شوند. فقط کافی است کاربر لینک دانلود فایل موردنظر خود را در بخش دانلود سایت هیروباکس قرار دهد و لینک دانلود جدید را دریافت کند. با این کار چالش‌ها و دغدغه‌های کاربران تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است. برای تمام افرادی که هیچ آشنایی با طراحی بنر تبلیغاتی ندارند امکان دانلود فایل‌های آماده به واسطه‌ی سایت هیروباکس فراهم شده است.

سخن آخر

تبلیغات در اینستاگرام شاید برای بیشتر افراد راحت باشد. اما تبلیغات پی‌درپی و بدون هدف قطعاً تأثیر چندانی روی پیشرفت پیج نخواهد داشت. طراحی بنر تبلیغاتی باید با ایده جذاب و منحصربه‌فرد همراه باشد. اگر به‌صورت حرفه‌ای امکان طراحی بنر را ندارید.


سوالات متدوال:

بهترین سایت برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام کدام است؟

از بهترین ابزارها برای طراحی انواع بنرهای تبلیغاتی، سایت‌های کانوا Canva و ادوبی اکسپرس Adobe Express است که تمپلیت‌های از پیش آماده هم برای طراحی آسان دارد.

ابعاد بنر تبلیغاتی اینستاگرام به چه صورت است؟

به دلیل اینکه بنرهای تبلیغاتی اکثرا در استوری منتشر می‌شوند؛ ابعاد استاندارد آن 1080*1920 به صورت عمودی می‌باشد.

روش دانلود رایگان بنر اینستاگرام را معرفی کنید:

برای دانلود انواع فایل‌های گرافیکی می‌توانید از هدیه روزانه دانلود رایگان از انوتوالمنت سایت هیروباکس استفاده کنید.

چه نکاتی باید در طراحی بنر تبلیغاتی مد نظر داشت؟

در طراحی بنر اینستاگرام باید به جذابیت بصری، متن مختصر و جذاب، صفحه‌ی مقصد Landing Page مرتبط و بررسی و بازبینی توجه کرد.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *