دانلود رایگان آیکون لایه‌باز

دانلود آیکون لایه باز
دانلود آیکون لایه باز
اگه دنبال دانلود رایگان آیکون‌های لایه‌باز هستی تا پروژه‌هات ظاهر جذاب‌تری داشته باشن، تا انتهای این مقاله با هیروباکس همراه شو!

در دنیای مدرن امروز، محتوای دیجیتال جذاب و حرفه‌ای حرف اول را می‌زند. بیزینس‌ شما زمانی موفق و پربازدید خواهد بود که محتوای گرافیکی و جلوه‌های تصویری حرفه‌ای‌تری به مخاطبان خود نشان دهید. به همین سبب، در این مقاله می‌خواهیم به معرفی دسته‌ای از فایل‌های گرافیکی که می‌توانند سِیر تولید محتوای شما را کاملا زیر و رو کنند، می‌پردازیم.

اگر شما هم به دنبال راهی برای دانلود ایکون رایگان می‌گردید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

32 آیکون بازاریابی برای طراحی وب در 3 استایل مختلف
دانلود آیکون‌های لایه‌باز، به شما امکان سفارشی‌سازی و پیاده‌سازی استایل دلخواهتان را با کمترین زحمت می‌دهد

آیکون چیست و چه کاربردی دارد؟

آیکون (icon) در صنعت دیجیتال به یک نماد کوچک تصویری گفته می‌شود که نمایانگر یک عملکرد یا شیء خاص است و می‌توان از آن با اهداف گرافیکی مختلف استفاده کرد. این تصاویر کوچک معمولا به عنوان نماد یا سمبلِ چیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، و در سطوح دیجیتالی مختلف کاربرد دارند.

ایکون‌ها می‌توانند قابل‌کلیک‌ یا غیرقابل‌کلیک باشند. می‌توانند اطلاعات خاصی را با یک هدف مشخص به مخاطب انتقال دهند، یا کاربر را برای پیدا کردن یک قابلیت ویژه راهنمایی کنند. اگر بخواهیم در یک کلمه آیکون را به فارسی ترجمه کنیم، می‌توان آن‌ها را نمادهای کوچک و تصویری نامید که در رابط‌‌کاربری نرم‌افزارها یا دستگاه‌های مختلف به کار می‌روند و عمدتاً عملکرد یا مفهوم خاصی را به بیننده منتقل می‌کنند. 

برخی از آیکون‌های خاص، تبدیل به یک فرهنگ و مفهومِ عمومی شده‌اند. به عنوان مثال می‌توان به آیکون چرخ‌ دنده اشاره کرد که همه آن را نمایان‌گرِ تنظیمات یک سیستم می‌دانند. یا آیکون ذره‌بین که به سمبلِ سرچ و جستجو، در یک پلتفرم خاص تبدیل شده است.

ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که چرا از آیکون‌ها استفاده می‌کنیم؟ به عنوان یک نماد دیجیتالی و گرافیکی، آیکون‌ها به شما کمک می‌کنند تا به سرعت و به راحتی بتوانید یک قابلیت را درک کنید و به دسترسی سریع به عملکردها برسید.

استفاده از این ایکون‌ها هم نمای جذاب‌تری به محتوای شما می‌دهد، هم جلوه‌ی آن را حرفه‌ای‌تر می‌کند و هم باعث می‌شود تا کاربران تجربه‌ی بهتری از کار با پلتفرم شما داشته باشند.

منظور از آیکون لایه باز چیست؟

آیکون لایه‌باز، نوعی فایل تصویری‌ست که از چند لایه‌ی داخلی تشکیل شده است. به عبارت دیگر، نسخه قابل ویرایش یک آیکون است که امکان تغییر رنگ، ابعاد، یا سایر ویژگی‌ها را فراهم می‌کند.

این فایل‌ها معمولا انعطاف بسیار بالایی در طراحی دارند. و در طول فرآیند ادیت، می‌توانید هر نوع تغییر و شخصی‌سازی که می‌خواهید را در آن لحاظ کنید. پس از دانلود ایکون لایه‌‌باز، شما می‌توانید به سراغ تک‌تک لایه‌ها بروید، تغییرات خود را روی آن اعمال کنید و هر اِلمانی که دوست دارید را تغییر دهید. و به سادگی آن‌ها را به شکل دلخواه خود سفارشی‌سازی کنید

استفاده از فایل‌های لایه‌باز طرفداران زیادی دارد. چون می‌توانید بدون این‌که خدشه‌ای به سایر جزئیاتِ یک طرح وارد شود، تغییرات موردعلاقه‌تان را در فایل ایجاد کنید. در طول این فرآیند، لایه‌های دیگر هیچ تغییری نمی‌کنند و شما می‌توانید یک تغییر را صرفا به یکی از لایه‌ها محدود کنید. این امر، راحت‌ترین روش برای پیاده‌سازی ایده‌های طراحی مختلف، روی لایه‌های متفاوت یک ایکون است. در نهایت، فایلی که دریافت می‌کنید بیش‌ترین تطابق را با اهداف گرافیکی شما خواهد داشت.

توجه داشته باشید که، ادیتورها و طراحان گرافیکی که به فکر طراحی پروژه‌های گرافیکی تجاری و بیزینسی هستند، بهتر است به دنبال دانلود ایکون‌های لایه‌‌باز باشند. بیزینس‌ها معمولا بیش‌ترین نیاز را به فایل‌های گرافیکی شخصی‌سازی‌شده دارند، تا هویت و عملکرد حرفه‌ای خود را به رخ بکشند. بنابراین توصیه می‌شود به جای ایکون‌های معمولی،‌ از ایکون‌های لایه‌باز استفاده کنید.

دانلود ایکون برای چه کسانی مفید است؟

تمامیِ افراد می‌توانند با دانلود ایکون، محتوای گرافیکی باکیفیت‌تری تولید کنند. با این وجود، بزرگ‌ترین کاربرانِ این ایکون‌ها، طراحان، ادیتورهای محتواهای گرافیکی، توسعه‌دهندگان وب و نرم‌افزار و هر شخص دیگری است که به دنبال آیکون‌های باکیفیت می‌گردد.

این ایکون‌ها به شما اجازه می‌دهند که بتوانید پروژه‌ی دیجیتالی خود را به بهترین شکل طراحی کنید. این فایل‌ها عموما سبک‌ها و فرمت‌های مختلفی دارند. آیکون‌های وکتور و آیکون‌های لایه‌باز، محبوب‌ترین انواع ایکون‌ها هستند.

شما می‌توانید برای دانلود ایکون‌های وکتور، پریمیوم و پی‌اس‌دیِ لایه‌ باز، از وب‌سایت‌های اینترنتی استفاده کنید. در ادامه بیش‌تر به این موضوع می‌پردازیم.

در ادامه به بررسی انواع مختلف فایل‌های موجود جهت دانلود آیکون لایه‌باز می‌پردازیم.

لیستی از آیکون‌های حوزه پزشکی و سلامتی
برای ویرایش فرمت‌های مختلف آیکون‌های لایه‌باز، می‌توان از نرم‌افزارهایی چون Adobe Illustrator و Photoshop استفاده کرد

انواع فرمت‌‌های ایکون لایه باز و قابل ویرایش:

با توجه به این‌که ایکون‌ لایه‌باز بیش‌ترین انعطاف عمل و کنترل را به طراحان گرافیک می‌دهد، معمولا بیش‌ترِ طراحان به دنبال دانلود ایکون ‌لایه‌باز هستند.

این دست ایکون‌ها انواع مختلفی دارند به عنوان مثال برای دانلود ایکون‌ها، می‌توانید از فرمت‌های SVG، EPS، PNG، EPS و PSD استفاده کنید. ICNS و ICO را نیز می‌توان دو نوع فرمت محبوب دیگر در میان فرمت‌های ایکون دانست.

در ادامه به بررسی انواع مهم آیکون لایه‌باز می‌پردازیم:

  • آیکون لایه باز PSD: که کوتاه‌شده‌ی عبارت PhotoShop Document هستند و به عبارتی، به عنوان ایکون‌های فتوشاپی شناخته می‌شوند. آیکون‌های PSD رایج‌ترین انواع ایکون‌های لایه‌باز هستند و برای طراحی در فضای فتوشاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید این ایکون‌ها را در فضای فتوشاپ باز کنید و روی هر لایه به طور جداگانه کار کنید. چنین قابلیتی به‌شدت برای ادیتورها و طراحان گرافیکی لازم و ضروری‌ست. چرا که به آن‌ها اجازه می‌دهد روی چندین لایه و ماسک به طور همزمان کار کنند، افکت‌های مختلف را روی آن پیاده کنند و طیف، بافت و الگوهای هر لایه را مطابق با سلیقه و ایده‌های خود تغییر دهند.
  • آیکون لایه باز AI: دانلود ایکون با فرمت AI هم به شما اجازه می‌دهد تا به کمک نرم‌افزار ایلاستریتور روی لایه‌های مختلف به طور همزمان کار کنید. به‌علاوه برای ساخت ایکون‌های وکتور فوق‌العاده ایده‌آل هستند. اگر به دنبال فرمتی می‌گردید که بتوانید در قالب آن، آیکون‌های مقیاس‌پذیر بسازید و هر زمان که خواستید، سایز آن را تغییر دهید (بدون آن‌که کیفیت آن‌ها تغییر کند)، فرمت AI فوق‌العاده است.
  • فرمت SVG: به عنوان فرمتِ Scalable Vector Graphics معروف هستند و دانلود ایکون‌هایی از این قبیل، برای تولید محتوای گرافیکی تحت وب توصیه می‌شود. این ایکون‌ها به سادگی با دستگاه‌های مختلف همگام می‌شوند و می‌توان آن‌ها را با ابعاد اسکرین‌های مختلف، هماهنگ ساخت. لایه‌های این آیکون‌ها را در Adobe Illustrator و Inkscape می‌توانید ادیت کنید.

کلمات‌ کلیدی کاربردی برای دانلود آیکون‌:

اگر به دنبال راهی برای دانلود ایکون‌های باکیفیت و رایگان می‌گردید، می‌توانید از کلمات کلیدی زیر بهره‌مند شوید. این کلمات کلیدی برای شکار و دانلود ایکون‌های حرفه‌ای و بهترین ایکون‌های دیجیتالی، فوق‌العاده توصیه‌ می‌شوند و بیش‌ترین محبوبیت را در میان طراحان دارند:

  • Minimalistic Icons
  • Gradient Icons
  • Flat Design Icons
  • Neon Icons
  • Geometric Icons
  • Abstract Icons
  • Vintage Icons
  • Pixel Art Icons
  • Futuristic Icons
مگا آیکون پک، نمایش مجموعه ای از آیکون ها
با جستجو کلمه‌ی مناسب در سایت‌های گرافیکی، با هر موضوع و دسته‌ای می‌‎توانید آیکون‌های متنوعی پیدا کنید

معرفی بهترین سایت‌ها جهت دانلود ایکون رایگان و پریمیوم

برای دانلود ایکون رایگان و پریمیوم، وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند. در ادامه به معرفی برخی از این سایت‌ها می‌پردازیم.

  • Shutterstock: شاتراستوک یکی از سایت‌های برتر برای دانلود آیکون است که مجموعه‌ای از طرح‌های بی‌نظیر، با کیفیت بالا و تنوع گسترده را در اختیارتان قرار‌ می‌دهد.
  • Freepik: دانلود ایکون از فری‌پیک به شما امکان می‌دهد تا بتوانید جدیدترین ایکون‌های دیجیتالی را مطابق با موضوع پروژه‌ی خود، دانلود نمایید.
  • Pikbest: برای دانلود ایکون‌های وکتور می‌توانید از این سایت استفاده کنید.
  • UI8: وبسایت دیگری است که برای دانلود ست‌های آیکون ترند، می‌توانید از آن کمک بگیرید.
  • Uplabs: هم می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده برای دانلود ایکون رایگان و پریمیوم باشد. ست‌های آیکونِ این وب‌سایت هم به صورت رایگان و هم به صورت پریمیوم در دسترس هستند.

همانطور که می‌دانید برای دانلود فایل‌های پریمیوم از این سایت‌ها نیاز به خرید دلاری و یا تهیه اشتراک هستید که با توجه به قیمت دلار و محدودیت‌های موجود، عملا کاری سخت و غیر‌ممکن است. در ادامه ساده‌ترین راه برای دانلود ایکون‌های وکتور و پریمیوم را به شما معرفی خواهیم کرد.

دانلود ایکون لایه‌باز پریمیوم

وبسایت هیروباکس، یک سرویس ایرانی جهت دانلود انواع فایل‌های پرمیوم از بهترین سایت‌های گرافیکی مثل شاتر‌استوک، فری‌پیک، ادوبی استاک و … است. با استفاده از هیروباکس می‌توانید هر فایلی نیاز داشته باشید به سرعت و با کمترین هزینه دانلود کنید.

  • برای دانلود ایکون رایگان و پریمیوم، ابتدا باید به سراغ یکی از وب‌سایت‌های دانلود ایکون بروید. به عنوان مثال، می‌توانید از وب‌سایت‌هایی که در بخش بالا برایتان لیست شده‌اند کمک بگیرید.
  • لینک ایکون مدنظر را کپی کنید.
  • حال به «هیروباکس» مراجعه کنید.
  • لینک فایل را در باکسِ دانلود هیروباکس Paste (الصاق) کنید و در کم‌تر از چند ثانیه، فایل شما دانلود خواهد شد.

در «این لینک» می‌توانید به صورت ویدیویی، راهنمای دانلود ایکون رایگان و پریمیوم را در هیروباکس مشاهده کنید.

پک آیکون؛ هدیه ویژه هیروباکس

پک emerald بیش از ۵۰۰۰ آیکون و بیش از ۱۵۰ آیکون شبکه‌های اجتماعی و لوگوهای شرکتی را شامل می‌شود. آیکون‌های امرالد یک کتابخانه از آیکون‌های رابط کاربری برداری با کیفیت بالا است که فرمت‌ها و سبک‌های مختلفی را ارائه می‌دهد و برای طراحان و توسعه‌دهندگان طراحی شده است. این کتابخانه آیکون اجازه می‌دهد که روی پروژه‌های مختلف متعددی برای یک مشتری کار کنید. (مشاهده این پک)

ویژگی‌های محصول:

  • اندازه آیکون 24 در 24 پیکسل
  • ضخامت استوک 1.5 پیکسل
  • تمام شکل‌ها بر پایه بردار و وکتور هستند
  • گوشه‌های صاف و گرد
  • تغییر رنگ‌ آسان

در این پک هدیه هیروباکس چه چیزهایی است؟

  • بیش از ۵۰۰۰ آیکون (2 سبک: پر و خط دار)
  • بیش از ۱۵۰ آیکون شبکه‌های اجتماعی و لوگوهای شرکتی
  • بیش از 7 فرمت (فیگما، اسکچ، ادوبی XD، آیکون‌جار، SVG و …)
دانلود رایگان ایکون از هیروباکس
پک آیکون ۵۰۰۰تایی امرالد در سایت ui8، حدود ۳۰ دلار ارزش دارد و شما می‌توانید به صورت رایگان آن را دانلود کنید

سوالات متداول:

تفاوت دانلود آیکون معمولی با آیکون لایه‌باز در چیست؟

آیکون لایه‌باز قابل ویرایش است و به دلخواه می‌توانید آن را سفارشی‌سازی کنید و امکان تغییر رنگ، ابعاد، یا سایر ویژگی‌ها را دارد. اما در صورت دانلود آیکون معمولی صرفا می‌توانید از آن آیکون در محتوای خود استفاده کنید و امکان هیچ‌گونه دستکاری در طرح آیکون وجود ندارد.

از چه نرم‌افزارهایی می‌توان برای ویرایش آیکون‌های لایه‌باز استفاده کرد؟

با توجه به نوع فایل لایه‌بازی که دانلود کرده‌اید می‌توانید از نرم‌افزارهای زیر برای ویرایش آن استفاده کنید:
Adobe Photoshop
Adobe Illustrator
Inkscape

از چه کلمات‌کلیدی می‌توان برای دانلود رایگان آیکون از سایت‌های خارجی استفاده کرد؟

Minimalistic Icons
Gradient Icons
Flat Design Icons
Neon Icons
Geometric Icons
Abstract Icons
Vintage Icons
Pixel Art Icons
Futuristic Icons

بهترین منابع دانلود آیکون‌های لایه‌باز رایگان و پریمیوم کدامند؟

Shutterstock
Freepik
Pikbest
UI8
Uplabs

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *