جذاب‌ترین منبع فایل‌های سه بعدی و روش دانلود سریع

پک کاراکتر سه بعدی از سایت Ui8
پک کاراکتر سه بعدی از سایت Ui8
فایل‌های 3 بعدی که در سال‌های اخیر ترند شدن به سختی پیدا میشن و راهی سریع برای دانلودشون وجود نداره اما با سایت Ui8 و هیروباکس، این مشکل برطرف شده!

تصاویر سه بعدی چه هستند؟

تصاویر سه بُعدی، گروهی از تصاویر گرافیکی هستند که توسط طراح ساخته می‌شوند و درک عمیقی از چند شئ به بیننده می‌دهند. امروزه از تصاویر سه بعدی در ساخت بازی‌های ویدیویی، پروژه‌های واقعیت مجازی، فیلم‌ها، طراحی رابط کاربری و غیره استفاده می‌شود. در پروژه‌های حوزه‌های مختلف مانند مراقبت‌های بهداشتی، خودروسازی، معماری، املاک، تحقیقات و… از تصاویر سه بعدی استفاده می‌شود.

مجموعه‌ای از آیکون‌های 3 بعدی با موضوع گرافیک و طراحی
از مهمترین مزایای فایل‌های 3D، یکپارچگی و خلاقیت در طراحی و دیزاین آن‌ها است

فرمت‌های قابل استفاده در تولید تصاویر سه بعدی

منظور از فرمت تصاویر سه بعدی به زبان ساده، فایلی است که داده‌های مدل سه بُعدی را در خود نگه می‌دارد و شامل اطلاعات مهمی مانند شکل، هندسه، رنگ، بافت، محل تابیدن ِنور به سوژه و … است. برای استفاده از تصاویر سه بعدی در طراحی سایت و اپلیکیشن، تدوین، طراحی رابط کاربری، تولید محتوای تصویری مانند اینفوگرافیک و غیره می‌توان از فرمت‌های رایج و در دسترس مانند Png ،Psd ،Gif ،Jpg ،BLEND ،OBJ ،GLB و .. با توجه به نوع و هدف ِکاربرد، استفاده کرد.

انواع نرم افزار برای طراحی تصاویر سه بعدی

Cinema 4D: این نرم افزار حرفه‌ای طراحی سه بُعدی، برای ایجاد تصاویر گرافیکی پیشرفته که بدون نیاز به دانش عمیق یا آموزش ِطولانی می‌توان آنها را ساخت، کاربردی است.

Blender: نرم افزار معروفِ طراحی تصاویر سه بعدی است که بیشتر توسط طراحان حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم افزار متن باز یا Open source امکانِ مدلسازی عمیق، طراحی سریع و آسان اشیاء، تولید انیمیشن‌ها، ساخت بازی‌های ویدیویی سه بُعدی و … را به طراحان ارائه می‌دهد.

محیط نرم‌افزار بلندر Blender
از قدرتمندترین نرم‌افزارها برای طراحی اشکال 3 بعدی، Blender بلندر است

Sketchup: این نرم افزار بیشتر برای افراد مبتدی که هیچگونه آشنایی با حوزه طراحی تصاویر سه بعدی و برنامه‌های مرتبط با آن ندارند، مناسب است. به واسطه این ابزار می‌توانید مفاهیمِ رایج مانند طراحی، مدلینگ، متریال و نورپردازی را به خوبی درک کنید.

AutoCAD: درست است که این ابزار بیشتر توسط مهندسین مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در میان طراحان گرافیکی برای طراحی تصاویر سه بعدی زیبا با گرافیک بالا محبوبیت ویژه‌ای دارد.

Maya: این نرم افزار بیشتر برای صنعت ساخت انیمیشن به کار برده می‌شود. آپشن‌های ارائه شده در این ابزار بسیار پیشرفته‌تر از Blender هستند. استفاده از مایا برعکسِ Blender، برای عموم رایگان نیست!

آیا تصاویر سه بعدی ترند هستند؟

اگر در طی ده یا پنج سال اخیر به روند تغییرات تمایل طراحان مختلف دقت کرده باشید به نتایج جالبی خواهید رسید. از سال 2018 تا به امروز طراحان به مدل‌ها و اِلمان‌های سه بعدی بیشتر گرایش داشته‌اند. این روند تا جایی پیشرفت داشته که یکی از جمله عناصر پر استفاده و ترند در طراحی رابط کاربری موبایل و دسکتاپ در سال 2022، مدل‌ها و asset‌های سه بعدی بودند.

دلایل زیادی را می‌توان برای جذب طراحان و کاربران به تصاویر سه بعدی برشمرد. اگر بخواهیم کمی تخصصی به پاسخ این سوال بپردازیم باید اذعان کنیم که فایل‌های سه بعدی نسبت به عکس‌های واقعی و تصویرسازی دوبعدی، انعطاف بیشتری دارند. طراحان به واسطه‌ی ساخت فایل‌های سه بعدی می‌توانند جزئیات بصری بیشتری در طراحی خود پیاده سازی نمایند.

افزایش دسترسی و سطح کنترل طراحان روی سوژه‌هایی که می‌سازند به آنها اجازه می‌دهد تعامل عمیق‌تری میان کاربران و موضوعات مختلف در فیلد‌های گوناگون، ایجاد کنند. در کنار تمامی این موارد، فایل‌های سه بعدی مدرن، زیبا و جذاب هستند و نظر بسیاری از مخاطبان و طراحان را به خود جلب می‌کنند.

بررسی بخش‌های مختلف فایل‌های سه بعدی سایت Ui8

سایت Ui8 را می‌توان منبعی مناسب برای طراحان و گرافیست‌ها جهت دانلود تصاویر سه بعدی زیبا با گرافیک بالا (با پرداخت هزینه) برشمرد. برای مراجعه به منابع فایل‌های سه بعدی در این سایت باید از منوی اصلی گزینه Browse و سپس 3D Assets را انتخاب کنید. در صفحه جدید با 5 Tab مختلف مواجه می‌شوید.

All products: تمامی پک‌های آماده تصاویر سه بعدی که در سایت ui8 هستند در این Tab برای شما نمایش داده می‌شوند. آیکون‌ها، کاراکترها، آواتارها و … به صورت کامل در این بخش قرار دارند.

معرفی سایت خفن ui8.net
سایت قدرتمند Ui8 از بهترین منابع برای دانلود فایل‌های ترند و خاص است.

Characters: اگر قصد دارید برای طرح ِخود چند کاراکتر سه بُعدی جدید در زمینه‌های مختلف دانلود کنید، می‌توانید جستجوی خود را به این گزینه محدود نمایید.

Icons: انواع آیکون‌های سه بُعدی (که حتی تصورش را هم نمی‌توانید بکنید) در این قسمت قرار دارند.

Mockups: برای طراحان رابط کاربری یا UI که قصد دارند خروجی طرح‌های خود را به صورت 3D به نمایش بگذارند، موکاپ‌های متنوعی در این قسمت جهت دانلود قرار دارد.

معرفی موکاپ‌های سایت گرافیکی Ui8.net
اگر به دنبال باکیفیت‌ترین و جدیدترین موکاپ‌های منتشر شده هستید، سایت یوآی 8 کمک بسیار زیادی به شما می‌کند

Illustrations: تصویر سازی‌های سه بعدی که شامل کاراکترها، آیکون‌ها و اِلمان‌های فانتزی هستند، در این Tab قرار دارند.

پک‌های آماده و منابع دانلود

به دلیل ترند بودن و هزینه‌بر بودن ِپروسه‌ی تولید فایل‌ها و تصاویر سه بعدی بدیهی است که باید برای دانلود آنها، هزینه پرداخت کنید. اغلب وکتورها و فایل‌های سه بعدی رایگان، برای استفاده‌ی کاری یا تجاری مناسب نیستند، چرا که بیشتر با هدف جلب رضایت عمومی طراحی و منتشر می‌شوند.

برای دانلود فایل‌های پرمیوم سه بعدی می‌توانید از طریق سایت هیروباکس اقدام کنید. در حال حاضر ما امکان خرید تصاویر سه بعدی از منابع زیر را پشتیبانی می‌کنیم:

برای این منظور کافی است لینک فایل سه بعدی مورد نظرتان را از منابع نامبرده، داخلِ باکس موجود در صفحه اصلی سایت هیروباکس قرار دهید. سپس با پرداخت هزینه، می‌توانید تصاویر ِمورد نظرتان را دانلود کنید. کل این فرآیند در کمتر از 5 دقیقه و به صورت خودکار انجام می‌شود.

پک آیکون سه بعدی برنامه‌های سیستم عامل آیفون
در دسته بندی 3d یا سه بعدی‌های Ui8، با هر موضوعی فایل و پک گرافیکی وجود دارد

سوالات متدوال

از چه سایتی می‌توان پک‌های آماده آیکون سه بعدی را دانلود کرد؟

در سایت‌هایی مثل Ui8 و Envato المنت می‌توان پک یا پکیج‌های ایکون سه بعدی را پیدا کرد اما به دلیل وجود محدودیت در پرداخت و تحریم‌ها امکان دانلود مستقیم وجود ندارد.

با جستجوی چه کلمه‌ای در سایت‌های گرافیکی می‌توان پک‌های سه بعدی را پیدا کرد؟

در سایت Ui8 دسته‌بندی به اسم 3D Assets وجود دارد که از طریق این لینک فایل دسترسی است
همچنین در سایت انوتوالمنت هم می‌توانید از طریق این لینک به پک‌های سه بعدی دسترسی داشته باشید.

برای دانلود فایل‌های گرافیکی از سایت‌های خارجی چه ابزاری برای کاربران ایرانی وجود دارد؟

برای دریافت فایل‌ پولی و پرمیوم از برترین منابع مثل Freepik ،ShutterStock ،AdobeStock و Ui8 می‌توان از ابزار و سایت ایرانی هیروباکس Herobox کمک گرفت. روش دانلود هر فایلی که نیاز دارید کافیه است لینک فایل مدنظر خود را در فرم دانلود این سایت قرار دهید تا در زمانی کوتاه و به راحتی فایل خود را دریافت کنید.

روش دانلود رایگان پکیج‌های تصاویر یا ایکون سه بعدی به چه نحوی است؟

سایت هیروباکس امکان دانلود روزانه 1 فایل پرمیوم سایت انوتوالمنت را به صورت رایگان برای کاربران خود فراهم کرده است.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *