دانلود پترن حرفه‌ای فتوشاپ

مجموعه‌ای از پترن‌های آماده و قابل دانلود فتوشاپ
مجموعه‌ای از پترن‌های آماده و قابل دانلود فتوشاپ
اگر دنبال راه‌حلی برای بهبود ظاهر طراحی‌هایتان در فتوشاپ هستید، با ما همراه شوید تا بهترین منابع جهت دانلود پترن‌های حرفه‌ای را به شما معرفی کنیم.

با دانلود پترن فتوشاپ، افراد می‌توانند روند طراحی‌های گرافیکی خود را متحول نمایند. با پیشرفت فناوری و ایجاد ابزار‌های جدید، پروسه طراحی گرافیک هم روز به روز ساده‌تر می‌شود. یکی از ابزار‌های پر اهمیتی که در این زمینه به کار می‌رود، پترن است. با استفاده از انواع پترن افراد می‌توانند طرح‌های گرافیکی فوق‌العاده‌ای ایجاد نمایند که هم به شدت زیبا هستند و هم کیفیت ساخت مطلوبی دارند.

معمولاً افراد تازه وارد، با چیستی پترن آشنا نبوده و هنگام استفاده از این ابزار با چالش مواجه می‌شوند. در این صفحه ما قصد داریم تا نگاهی به معرفی پترن و بهترین راه موجود برای دانلود آن بیندازیم. پس اگر شما هم به دنبال ایجاد تحول در طراحی‌های خود هستید، در ادامه با ما همراه شوید.

لوگو فتوشاپ به صورت سه بعدی
نرم‌افزار قدرتمند فتوشاپ امکان ساخت پترن‌های جدید و ویرایش پترن‌‌های لایه باز را به کاربران خود می‌دهد.

معرفی پترن و کاربرد‌های آن:

قبل از پرداختن به روش دانلود پترن در برنامه‌های خاصی همچون فتوشاپ، بیایید چیستی و ویژگی‌های این ابزار را مورد بررسی قرار دهیم. پترن یکی از مهم‌ترین ابزار‌های به کار رفته در حوزه طراحی گرافیک به حساب می‌آید که مزایای زیادی را در خود جای داده است. از آنجایی که فتوشاپ قابلیت‌های گسترده‌ای دارد، با استفاده از پترن در این ابزار شما می‌توانید نسبت به راه‌اندازی الگو‌های مختلفی اقدام نمایید. پترن یا الگو مجموعه‌ای از شکل‌های خاص است که به صورت متداول در یک صفحه تکرار می‌شوند. این ابزار‌ها می‌توانند برای ایجاد Texture و زیبا‌تر کردن طرح شما به کار روند.

جالب است بدانید که خیلی از طراحان حرفه‌ای، با استفاده از پترن در فتوشاپ می‌توانند بافت طبیعی را به طرح‌های خود بدهند. این ابزار در صنعت پوشاک و ساخت پارچه هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. آشنایی با کاربرد‌های پترن و نحوه استفاده از این ابزار برای همه طراحان حرفه‌ای، یک مسئله مهم به حساب می‌آید. بدون استفاده از پترن امکان ایجاد طرح‌های جذاب و زیبا وجود ندارد!

به خاطر داشته باشید که پترن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا شما بتوانید آن‌ها را بیش از چند صد بار در یک صفحه تکرار کنید. فتوشاپ هم از یک سیستم پردازش تصویر خاص برای نمایش پترن استفاده می‌کند. همین مسئله هم باعث شده تا میزان محبوبیت ابزار‌های ویژه‌ای همچون فتوشاپ برای ایجاد پترن یا استفاده از آن، تا حد قابل توجهی افزایش یابد.

مجموعه از پترن‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف
با دانلود پترن‌های فتوشاپ، به سرعت و با تنوع زیاد طرح‌ها و تصاویر متنوعی را ایجاد کنید.

استفاده از ابزار و پنل پترن در فتوشاپ:

پس از دانلود پترن فتوشاپ، شما می‌توانید نسبت به استفاده از آن اقدام نمایید. به خاطر داشته باشید که روند استفاده از پترن در فتوشاپ اصلاً پیچیده نبوده و مراحل زیادی را نیز در خود جای نداده است. برای استفاده از پترن برای فتوشاپ، چندین تکنیک مختلف طراحی شده و شما باید بر اساس نیاز‌ها و سلیقه خود بهترین تکنیک را مورد استفاده قرار دهید.

به عنوان مثال، یکی از سر راست‌ترین و محبوب‌ترین تکنیک‌های استفاده از پترن در این برنامه به استفاده از Layer اشاره دارد. روی منوی Layer کلیک کنید و از پنجره باز شده، وارد قسمت Layer Style شوید. سپس وارد بخش pattern Overlay شوید. در این قسمت شما می‌توانید نسبت به تنظیم کردن مشخصات و ویژگی‌های پترن خود اقدام نمایید.

در این قسمت شما می‌توانید ابعاد، شفافیت، اندازه و انواع پترن برای فتوشاپ را تنظیم نمایید. پس از انتخاب تنظیمات به صورت دقیق، شما می‌توانید روی دکمه OK کلیک کنید تا تغییراتتان روی طرح یا لایه مد نظر اعمال شود. البته که بر اساس نیاز‌ها و سرعت طراحی‌تان، شما می‌توانید از تکنیک‌های خاصی همچون به کار‌گیری شورتکات هم استفاده نمایید. همه چیز بر اساس نیاز‌های پروژه شما متغیر خواهد بود.

پیدا کردن پترن‌های مناسب فتوشاپ:

به نظر شما بهترین پترن‌های مناسب فتوشاپ کدام‌اند؟ اصلاً برای دانلود پترن فتوشاپ ما باید چه ویژگی‌هایی را مد نظر خود قرار دهیم؟ به صورت کلی، پترن‌ها را می‌توان در ابزار‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد. شرکت‌های فعال در حوزه تولید نرم‌افزار طراحی گرافیک، همواره تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های متنوعی را برای کسب بازدهی مطلوب به کار می‌گیرند. پترن‌های مناسب فتوشاپ باید با این نرم‌افزار همخوانی کامل داشته باشند. پس جهت کسب بازدهی مطلوب، شما همواره باید به دنبال تهیه پترن‌هایی باشید که برای نرم‌افزار فتوشاپ بهینه شده‌اند. عدم توجه به این مسئله، در پروسه طراحی گرافیک شما چالش ایجاد می‌کند. البته که نوع پترن به کار رفته برای طراحی فتوشاپ، بر اساس نیاز‌های پروژه شما متغیر خواهد بود.

در حال حاضر منابع داخلی و خارجی زیادی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها برای دانلود پترن فتوشاپ استفاده کنید. هر کدام از این منابع به نحوی خاص خدماتشان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اگر شما هم به دانلود انواع پترن مخصوص فتوشاپ علاقه‌مند هستید، می‌توانید در این سایت‌ها عبارت “Pattern” را جستجو و فایل‌های مدنظر خود را پیدا کنید:

بهترین سایت‌های دانلود پترن Pattern قابل ویرایش:

مجموعه پترن‌های زرد خاکستری با دست کشیده شده
در سایت‌های گرافیکی می‌توانید به راحتی با جستجوی کلمه “Pattern” با هر موضوعی پترن آماده پیدا و دانلود کنید.

پترن پرمیوم و آماده فتوشاپ را چگونه دانلود کنیم؟

بعد از بررسی سایت‌هایی که در بخش قبلی معرفی کردیم احتمالا با این چالش مواجه شده‌اید که راه‌حل دانلود فایل‌های پرمیوم پترن چیست؟ کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های در پرداخت متاسفانه نمی‌توانند به صورت مستقیم از سایت‌های گرافیکی فایل پترن آماده دانلود کنند.

برای دانلود پترن پرمیوم و پولی حرفه‌ای از بهترین سایت‌ها مثل فری پیک و شاتراستاک، می‌توانید از سایت ایرانی هیروباکس استفاده کنید. به این صورت که لینک فایل مدنظر خود را کپی کنید و در فرم دانلود این سایت قرار دهید؛ در نظر بگیرید که اولین سفارش در این سایت رایگان است تا شما به راحتی با سازگار و کار استفاده از هیروباکس آشنا شوید.


سوالات متدوال:

پترن فتوشاپ چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

پترن‌های فتوشاپ به الگوهای از قبل آماده شده‌ای گفته می‌شود که شامل مجموعه‌ای از تنظیمات تکرارشونده مانند ترکیب رنگ، شیب، و اشکال مکرر است که به طراحان امکان می‌دهد به سرعت و با تنوع زیاد طرح‌ها و تصاویر متنوع را ایجاد کنند.

استفاده از پترن در فتوشاپ به چه صورت است؟

محبوب‌ترین روش استفاده از پترن در فتوشاپ به این صورت است که روی منوی Layer کلیک کنید و از پنجره باز شده، وارد قسمت Layer Style شوید. سپس وارد بخش  pattern Overlay  شوید. در این قسمت شما می‌توانید نسبت به تنظیم کردن مشخصات و ویژگی‌های پترن خود اقدام نمایید.

بهترین سایت‌ها برای دانلود پترن‌های مناسب فتوشاپ کدامند؟

برای دانلود انواع پترن مخصوص فتوشاپ می‌توانید عبارت “Pattern” را در سایت‌های زیر جستجو و فایل‌های مدنظر خود را پیدا کنید.
Brusheezy
Elements Envato
Freepik
ShutterStock
AdobeStock

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *