دانلود وکتور اسلیمی و وکتور حاشیه

طرح وکتور اسلیمی
طرح وکتور اسلیمی
برای پروژه‌های مذهبی و اسلامی نیاز به وکتور حاشیه و اسلیمی داریم که باید از بهترین منابع گرافیکی، فایل‌های مدنظرمون رو دانلود کنیم

همه چیز حول وکتور اسلیمی

وکتور اسلیمی ترکیبی از دو واژه‌ی وکتور و اسلیمی می‌باشد. وکتور یکی از رایج‌ترین و متداول‌ترین فرمت‌های تصویربرداری می‌باشد. در وکتور، تصاویر در قالب مجموعه‌ای از مشخصات هندسی اعم از نقاط، خطوط، منحنی‌ها، دایره‌ها و چندضلعی‌ها هستند.

طرح وکتور برای مناسبت‌های اسلامی قمری
طرح‌های وکتور به جذابیت بیشتر دیزاین‌های تبلیغاتی و تجاری گرافیست‌ها کمک می‌کنه

تصاویری که با فرمت وکتور ذخیره شده‌اند، از خطوط و منحنی‌هایی با نام بردار تشکیل شده‌اند که این بردارها، اطلاعاتی اعم از رنگ و سایز را با زبان ریاضی، تعریف می‌کنند. تصاویر وکتوری، مستقل از رزولوشن می‌باشند و به راحتی قابل تغییر سایز هستند، به نحوی که کیفیت آن‌ها تغییر نکند.اسلیمی، طرح تزیینی می‌باشد که از شکل گیاه نشات گرفته است.

نقوش اسلیمی همگی منسوب به اسلام هستند و جزو نگارگری سنتی ایران به حساب می‌آیند. وکتور اسلیمی به طرح‌ها و پترن‌هایی گفته می‌شود که در بناهای تاریخی، اسلامی و معماری‌های سنتی ایرانی در کاشی‌ها به وضوح رویت می‌گردد. طرح و نقش وکتورهای اسلیمی در رنگ‌های شاد متنوعی طراحی و تولید شده‌اند که کاربرد فوق‌العاده بالایی دارند.

در گذشته، در طراحی کاشی و دیوارهای مساجد و مکان‌های مذهبی، کاربرد داشتند ولی امروز از انواع وکتور اسلیمی در طراحی پارچه، پس زمینه، قاب عکس، کادرکشی، فرش و حتی لوازم خانگی اعم از نقش‌های روی ظروف چینی و آرکوپال، استفاده می‌کنند.

ارتباط بین وکتور اسلیمی و مناسبت‌های مذهبی تقویم قمری

پیش‌تر اشاره شد که وکتور اسلیمی در طرح و رنگ‌های متنوعی موجود است. در مناسبت‌های مذهبی تقویم قمری، از وکتورهای اسلیمی خاصی استفاده می‌شود. در برخی از قرآن‌ها، طراح از وکتورهای اسلیمی یا حاشیه استفاده می‌کند.

یک مرد در مسجد در حال عبادت و ماه در پشت
حضور نمادهای عبادت، مسجد، ماه، وکتور حاشیه و … در پروژه‌های مرتبط با تقویم قمری بسیار مهم است.

مثلا در انتهای هر آیه، وکتورهای اسلیمی وجود دارند و شماره آیه را مشخص می‌کنند. در مناسبت‌های مذهبی، برای عرض تبریک یا تسلیت، طراحی بنر، نقاشی‌های مرتبط یا نمایش وقایع، از وکتور اسلیمی استفاده می‌شود.

محرم و صفر: این دو ماه از تقویم قمری، پر از شهادت و غم می‌باشد. برای عرض تسلیت و طراحی بنر در ماه‌های محرم و صفر از انواع وکتور اسلیمی‌های مشکی و بیانگر غم و اندوه استفاده می‌شود.

ربیع الاول، ربیع الثانی و جمادی الاول: ماه‌های شادی در تقویم قمری هستند که در این ماه‌ها برای عرض تبریک و مولودی‌ها از وکتور اسلیمی با رنگ‌های شاد، المان‌های تبریک، بکگراندهای جذاب و … استفاده می‌شود.

جمادی الثانی و رجب: این دو ماه، ماه‌هایی هستند که هم روزهای شاد دارند و هم روزهای عزا. برای این منظور در شادی‌ها، وکتورهای شاد و در عزاداری‌ها، وکتورهای مشکی و تیره کاربرد دارند.

نماد ماه با فرمت وکتور برای ماه مبارک رمضان
ترکیب ماه، فانوس و رنگ‌های شاد برای یادآوری در اعیاد شعبان و رمضان اهمیت زیادی داره

اعیاد مهم شعبان و رمضان برای طراحان گرافیک

شعبان: ماه شعبان، یکی از ماه‌های تقویم قمری است که سراسر شادی می‌باشد. وقایع شاد و خوشحال‌کننده‌ای که در این ماه جشن گرفته می‌شوند را با وکتور اسلیمی‌های شاد، بیان می‌کنند. مثلا ولادت امام مهدی (ع) را در وکتور اسلیمی با رنگ‌های آرامش‌بخش و سبز رنگ، نمایش می‌دهند. رنگ سبز نماد سیدها می‌باشد و اصولا برای ائمه اطهار از رنگ سبز استفاده می‌شود.

رمضان: در ماه رمضان، برای عرض تسلیت به شهادت رسیدن امیرالمومنین علی (ع) و سوگواری از وکتور اسلیمی‌های مشکی و سیاه رنگ استفاده می‌شود.

شوال، ذی القعده و ذی الحجه: این سه ماه از تقویم قمری، ترکیبی از شادی و غم هستند.

نقوش وکتور اسلیمی

نقوش وکتور اسلیمی را تحت عنوان نقوش وکتور حاشیه هم می‌شناسند. از وکتور حاشیه به عنوان کادربندی هم استفاده می‌شود. نقوش اسلیمی، گونه‌ای از نقش و نگار است که شامل خط‌های پیچیده، منحنی و قوس‌های دورانی مختلفی می‌شود که ابتدا و انتهای آن‌ها مشخص نیست.

جعبه هدیه به مناسبت اعیاد ماه مبارک رمضان
از ایده‌های جالب برای طرح‌های مذهبی استفاده از فایل‌های 3 بعدی است.

وکتور اسلیمی شامل طراحی‌های مختلفی می‌شود که در گذشته کاربرد بالایی داشتند. در طراحی وکتور اسلیمی از طرح‌های گذشته الهام گرفته شده است. طرح‌هایی که در طراحی کاشی‌ها، دیوارهای مساجد و زیارتگاه‌ها، کتاب‌آرایی‌های گذشته و هنرهای صناعی استفاده می‌شدند، همگی منبع الهام می‌باشند.

در گذشته دستگاه چاپ وجود نداشت، از این رو، برای طراحی کاشی‌کاری‌ها و دیوارهای قدیمی، به صورت دستی نقوش اسلیمی را ایجاد می‌کردند. اما امروزه همه علوم در کامپیوتر گنجانده شده‌اند. از این جهت، طراحی‌های اسلیمی به صورت وکتور درآمده‌اند و کاربرد بالایی دارند. به صورت دیجیتالی و با علم ریاضی می‌توان انواع وکتور اسلیمی‌ها را ایجاد کرد.

البته طراحی وکتور اسلیمی فقط و فقط مناسب افرادی است که به دنبال طراحی‌های خاص و منحصر به فرد می‌باشند. اصولا افراد از وکتورهای آماده و موجود در سایت استفاده می‌کنند و نیاز خود را برطرف می‌کنند. در نقوش اسلیمی، گاها شاهد گل و بلبل‌ها هم هستیم ولی در حالت کلی، وکتور اسلیمی از نقاط، خطوط، منحنی‌ها و چندضلعی‌ها تشکیل شده است.

کالیگرافی عید مبارک
اگر به دنبال این سبک طرح‌ها هستید کلمه‌ی کالیگرافی رو در سایت‌های گرافیکی سرچ کنید

گاها در طراحی‌های اسلیمی از نام ائمه اطهار هم استفاده می‌شود و یک پترن از وکتور اسلیمی ایجاد می‌شود. اگر حیطه نیاز شما، منحصر به فرد و ویژه می‌باشد، توصیه می‌شود از وکتور اسلیمی طراحی شده و خاص استفاده کنید ولی اگر حیطه کاری شما، محدود و معمولی می‌باشد از وکتور اسلیمی سایت‌های Freepik، Envato و Ui8 استفاده نمایید. در این وب‌سایت‌ها، وکتورهای پرمیوم هم هستند که جزو وکتورهای خاص به حساب می‌آیند.

کاربرد طرح‌های اسلیمی

کاربرد وکتور اسلیمی را می‌توان به وضوح در طراحی‌های فرش مشاهده کرد. برای طراحی فرش، طراح از طرح‌های اسلیمی استفاده می‌کند و طرح کامپیوتری آن را ایجاد می‌کند. طرحی ایجاد شده در قالب وکتور اسلیمی برای بافت فرش، منتشر می‌شود. از وکتور حاشیه در کتاب‌آرایی استفاده می‌شود. به وضوح می‌توان وکتور حاشیه را در قرآن نفیس، مشاهده کرد. یکی دیگر از کاربردهای وکتورهای اسلیمی در طراحی لباس و طراحی پارچه می‌باشد.

طراحی کارت پستال، بنرهای تبلیغاتی و تصاویر تبلیغاتی را هم می‌توان از جمله کاربردهای طرح‌های اسلیمی دانست. انواع طرح‌های اسلیمی شامل اسلیمی ساده، اسلیمی توپر، اسلیمی توخالی، دهن اژدری، خرطوم فیلی، ماری و اسلیمی پیچک می‌شود که در وکتورهای اسلیمی شاهد هستیم. بسته به شرایط و موقعیت مورد استفاده، نوع طرح‌های اسلیمی متفاوت خواهد بود.

نماد ماه برای تبریک مناسبت‌های اسلامی با فرمت وکتور
از نماد‌ و وکتور اسلامی و مسجد در پس زمینه استفاده کن و جذابیت طرحت رو بیشتر کن

گاها طرح اسلیمی ریز کاربرد دارد و گاهی هم طرح اسلیمی درشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. عمده کاربرد وکتور اسلیمی در ایجاد پس زمینه برای بنرها می‌باشد. تصاویر تبلیغاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شوند، نیازمند پس زمینه می‌باشند که یکی از گزینه‌های مورد نظر، استفاده وکتورهای اسلیمی می‌باشد. از وکتور اسلیمی برای چاپ طرح‌های متنوع بر روی اشیا متنوع اعم از لباس، پارچه، ظروف، شیشه و کاشی استفاده می‌شود.

پیدا کردن فایل‌های مورد نیاز در سایت‌های گرافیکی و نحوه‌ی دانلود فایل رایگان و پرمیوم

یکی از سایت‌های گرافیکی معتبر در زمینه‌ی پیدا کردن و دانلود فایل‌های وکتور اسلیمی، سایت هیروباکس است. سایت هیروباکس امکان دانلود فایل‌های پرمیوم سایت‌های Freepik، Envato و Ui8 را برای مخاطبان فراهم کرده است. سایت‌های Freepik، Envato و Ui8 از جمله سایت‌های معتبری هستند که انواع فایل‌های گرافیکی، تدوینگری، طراحی سایت، طراحی رابط و وکتورها را دارا می‌باشند.

معرفی سایت گرافیکی فری پیک به همراه کاراکتر وکتور
از بهترین مرجع‌ها برای دانلود وکتور حاشیه و وکتور اسلیمی، سایت فری پیک است

هیروباکس با سرویس‌های فعال، امکان دانلود فایل‌های پرمیوم گرافیست‌ها، تدوین‌گرها، طراحان سایت، طراحان رابط، تجربیات کاربری و تولید محتوای تصویری را برای مخاطبان فراهم کرده است. از سایت‌های Freepik، Envato و Ui8 می‌توانید فایل‌های رایگان و فری را دانلود نمایید ولی فایل‌های پرمیوم یا پولی را فقط با پرداخت درون شبکه می‌توانید دانلود کنید. در حالی که هیروباکس این قابلیت را برای شما امکان‌پذیر کرده است.

در گذشته، کانال‌های تلگرامی مدعی دانلود فایل‌های پرمیوم بودند که متاسفانه نه تنها عملکرد مفیدی نداشتند بلکه کاربران، از آن‌ها ناراضی هم بودند. برای دانلود فایل‌های پرمیوم از سایت‌های Freepik، Envato و Ui8، کافی‌ست که لینک فایل مدنظر خود را کپی نمایید و در فرم دانلود هیروباکس، پیست کنید. به همین راحتی، لینک دانلود فایل مدنظر خود را دریافت می‌کنید و می‌توانید آن را دانلود کرده و استفاده نمایید. برای استفاده از سایت‌های Freepik، Envato و Ui8 می‌بایست به ترتیب وارد Freepik، Elements.envato.com و Ui8.com گردید.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *