دانلود گرادینت آماده فتوشاپ و ایلاستریتور

دانلود گرادینت و تصویر 4 مدل گردینت مختلف
دانلود گرادینت و تصویر 4 مدل گردینت مختلف
گرادینت، ابزار حیاتی برای طراحی حرفه‌ای و ایجاد تغییرات تدریجی در رنگ و نور تصاویر! در این مقاله، با دانلود گرادینت و اهمیت آن در طراحی آشنا می‌شویم.

دانلود گرادینت برای افرادی که در زمینه طراحی فعالیت دارند و با نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ یا ایلاستریتور سر و کار دارند موضوع بسیار مهمی محسوب می‌شود. در این مقاله با ابزار گرادینت آشنا می‌شویم، کاربردهای آن را بررسی می‌کنیم و تعدادی از وب‌سایت‌های رایگان و محبوب جهت دانلود و ساخت گرادینت را هم به شما معرفی می‌کنیم. اگر به فکر دانلود گرادینت برای ایجاد طرح‌های منحصر به فرد و جذاب‌تری هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید!

تصویری از طراحی کاور با سه نوع مختلف گرادینت
استفاده از گرادینت، به عنوان بهترین و ساده‌ترین ابزار برای جذابیت بیشتر طرح‌ها و جلب‌توجه مخاطب است

گرادینت چیست؟

گرادینت یک الگوی رنگی است که از ترکیب یک یا چند رنگ به یکدیگر به شکل تدریجی ساخته می‌شود. به عبارت دیگر، گرادینت نمایانگر تغییر رنگ از یک نقطه به نقطه دیگر است. از این الگو در طراحی‌های گرافیکی، وب سایت‌ها، لوگوها و حتی در تصویرسازی نقاشی‌ها استفاده می‌شود. گرادینت‌ها به طراحان امکان می‌دهند تا طراحی‌های شارژ شده‌تر، زیباتر و پویاتری ایجاد کنند.

استفاده از گرادینت در طراحی به طراحان اجازه می‌دهد تا ابعاد مختلفی از زیبایی را به طرح‌های خود اضافه کنند. این الگوی رنگی می‌تواند احساس عمق، حرکت، یا حتی تاکید بر روی بخش‌های خاص از تصویر را ایجاد کند. با استفاده از گرادینت، می‌توان طراحی‌ها را بهبود داده و آنها را به چشمان دیدنی‌تر و جذاب‌تر تبدیل کرد البته در کنار طراحی گرادینت با دانلود گرادینت خیلی سریع‌تر و ساده‌تر می‌توان به نتیجه رسید که در انتهای مطلب به صورت کامل در این باره توضیح می‌دهیم.

کاربرد گرادینت در انواع طرح‌های گرافیکی:

ابزار گرادینت یکی از ابزارهای مهم در طراحی گرافیکی است که به طراحان اجازه می‌دهد تا اثرات بصری جذاب و طرح‌های گرافیکی زیبا‌تری ایجاد کنند. کاربرد ابزار Gradient در انواع طرح‌های گرافیکی شامل موارد زیر می‌شود:

  • طراحی لوگو: از گرادینت‌ها می‌توان برای طراحی لوگوهای منحصر به فرد و جذاب استفاده کرد. این ابزار به طراحان این امکان را می‌دهد تا از ترکیبات مختلف رنگی برای ایجاد اثرات سه‌بعدی و جلوه‌های ویژه در لوگوها استفاده کنند.
  • طراحی بنر وب سایت: Gradient در طراحی وب سایت‌ها برای ایجاد پس‌زمینه‌ها، دکمه‌ها و انواع المان‌های گرافیکی وب سایت‌ها به کار می‌رود. با به کارگیری این ابزار در بخش‌های مختلف وب سایت، می‌توان به طراحی زنده‌تر و جذاب‌تری دست یافت.
  • طراحی برنامه‌های تلفن همراه: از این ابزار می‌توان در طراحی برنامه‌ها و رابط‌های کاربری تلفن همراه نیز بهره برد. با استفاده از ترکیب رنگ‌ها و استفاده از Gradient در طراحی دکمه‌ها، پس زمینه‌ها و آیکون‌ها، طراحان می‌توانند تجربه کاربری بهتری ایجاد کنند.
  • طراحی جلد کتاب و بروشور: گرادینت در طراحی جلد کتاب‌ها و بروشورها نیز برای جلب توجه و ایجاد حس زیبایی به کار می‌رود. با ترکیب رنگ‌ها و ایجاد انتقال نرم بین آنها، می‌توان طرح‌های فوق العاده زیبا و جذاب ایجاد کرد.
  • طراحی پست‌های شبکه‌های اجتماعی: ابزار Gradient جهت افزایش جذابیت تصاویر و متن‌ها با انتقالات رنگی زیبا و جلب توجه بیشتر به کار می‌رود. و تجربه کاربری بهتر و متفاوت‌تری برای کاربران ایجاد می‌کند.

به طور کلی، استفاده از ابزار گرادینت در انواع طراحی‌های گرافیکی، نه تنها زیبایی آن‌ها را افزایش می‌دهد، بلکه به طراحان امکان می‌دهد تا طرح‌های منحصر به فرد و خلاقانه‌ای ایجاد کنند.

طراحی قالب فیس بوک با استفاده از گرادینت
ترکیب نوشته با پس زمینه گرادینت از ایده‌های خلاقانه و حرفه‌ای برای طراحی کاور پست و ریلز است.

آشنایی با انواع مختلف گرادینت:

قبل از دانلود گرادینت باید این نکته را بدانید که گرادینت فتوشاپ انواع مختلفی دارد. روش ایجاد و نوع نمایش هر نوع گرادینت متفاوت است. اما در مجموع کلیه گرادینت‌ها دارای یک نقطه شروع هستند و به ترتیب با انتخاب رنگ‌های مختلف و زاویه‌های گوناگون با هم ترکیب می‌شوند تا یک جلوه زیبا ایجاد کنند.

در ادامه به بررسی انواع مختلف گرادینت می‌پردازیم:

  • گرادینت خطی: یکی از رایج‌ترین انواع گرادینت‌ها، گرادینت خطی نام دارد. در این نوع از گرادینت دو یا چند رنگ به حالت‌های افقی، عمودی یا مورب پشت سر هم قرار می‌گیرند. این رنگ‌ها نهایتاً در یکدیگر محو می‌گردند.
  • گرادینت مدور: این گونه گرادینت‌ها چندین رنگ را به صورت دایره‌های هم مرکز در یکدیگر محو می‌نمایند. با توجه به اینکه این گرادینت‌ها به ایجاد سایه روشن کمک می‌کنند می‌توانیم از آنها در عمق دادن به طرح‌ها کمک بگیریم. به همین دلیل است که معمولاً در طراحی لوگوی اپلیکیشن‌ها این نوع گرادینت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • گرادینت زاویه‌دار: گراینت‌های زاویه‌دار به این شکل هستند که رنگ در آنها از یک ضلع زاویه قائم شروع به حرکت می‌کند. این رنگ در جهت عقربه‌های ساعت حرکت کرده و در رنگ‌های دیگر محو می‌شود. نهایتاً رنگ مورد نظر پس از چرخش ۳۶۰ درجه به نقطه آغاز خود باز می‌گردد.
  • گرادینت بازتابی: در گرادینت بازتابی معمولاً رنگ‌ها دارای طیف یکسانی هستند که هر دو طرف تصویر را پوشش می‌دهند. هدف از این پوشش این است که رنگ‌ها حالت بازتابی یا انعکاسی ایجاد کنند. معمولاً استفاده از گرادینت بازتابی در سطوح براق و اشیا منعکس کننده نور کاربرد بیشتری دارد. 
  • گرادینت الماسی: گرادینت الماسی شباهت زیادی به گرادینت مدور دارد. تفاوت مهم این دو گرادینت در این است که گرادینت الماسی در مرکز به جای آنکه دایره تشکیل دهد نوعی لوزی به وجود می‌آورد. 

روش‌های استفاده از گرادینت:

همانطور که قبلا اشاره کردیم، گرادینت یکی از ابزارهای قدرتمند و پرکاربرد در نرم‌افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ و ایلاستریتور است که امکان اعمال تدریجی از یک رنگ به رنگ دیگر را فراهم می‌کند. در این نرم‌افزارها، می‌توانید با استفاده از گرادینت، انتقال نرم و زیبا از یک رنگ به رنگ دیگر را بر روی تصاویر یا طرح‌های گرافیکی ایجاد کنید. که کاربرد بسیار زیادی در طراحی لوگوها، تصاویر زمینه، یا پست‌های اینستاگرام و … برای برجسته کردن تصویر و جذابیت بیشتر دارد.

برای استفاده از گرادینت در این نرم افزارها، شما می‌توانید از ابزار “Gradient” در پنل ابزارها استفاده کنید و پارامترهای مختلفی نظیر نوع گرادیانت، رنگها و جهت را انتخاب کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا با حرکت از یک نقطه به نقطه دیگر، یک شیب رنگی ایجاد کنید.

در ادامه با روش کار با ابزار گرادینت در نرم افزارهای فتوشاپ و ایلاستریتور بیشتر آشنا می‌شویم.

روش کار با ابزار گرادینت در فتوشاپ:

عمدتاً دانلود گرادینت برای فتوشاپ انجام می‌شود. گرادینت در این برنامه کاربردهای متعددی دارد. برای اینکه شما بتوانید از گرادینت در فتوشاپ استفاده کنید باید به منوی Tools در سمت چپ صفحه خود بروید. در این منو باید به دنبال ابزار “گرادینت” بگردید. 

معمولاً ابزار گرادینت فتوشاپ در نیمه پایینی نوار ابزار قرار می‌گیرد مگر آنکه این ابزار را به صورت سفارشی‌سازی در فتوشاپ قرار داده باشید. نماد ابزار گرادینت در فتوشاپ معمولاً به شکل یک سطل رنگ نشان داده می‌شود. برای اینکه ابزار گرادینت فتوشاپ را مشاهده نمایید باید روی این نماد کلیک کنید و آن را نگه دارید. اکنون می‌توانید از این ابزار برای بهتر کردن طراحی فتوشاپ خودتان کمک بگیرید.

روش استفاده از گرادینت در ایلاستریتور:

گاهی اوقات دانلود گرادینت جهت استفاده در ایلاستریتور انجام می‌شود. اگر می‌خواهید از گرادینت در ایلاستریتور استفاده کنید باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • مرحله اول: در مرحله اول شما ابتدا باید یک سند جدید ایجاد کنید و برای این کار فرآیند پیچیده‌ای پیش روی شما وجود ندارد. باید روی گزینه File → New کلیک کنید و یک سند جدید در Adobe Illustrator ایجاد نمایید.
  • مرحله دوم: در این مرحله باید از ابزار Rectangle استفاده کنید و یک شکل طراحی نمایید. این ابزار را می‌توانید در نوار ابزار سمت چپ پیدا کنید.
  • مرحله سوم: در این مرحله باید به سراغ ابزار گرادینت بروید و آن را انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید پنل گرادینت را در سمت چپ صفحه انتخاب نمایید یا کلید G را به عنوان میانبر فشار دهید. دقت داشته باشید که ابزار Gradient قدرتمند است و به شما امکان می‌دهد به راحتی یک گرادینت جذاب در Illustrator ایجاد کنید. 

آشنایی با ابزارهای آنلاین برای ساخت گرادینت:

در کنار دانلود گرادینت شما می‌توانید از ابزارهای آنلاینی که برای ساخت آن وجود دارد هم کمک بگیرید.

در ادامه با برخی ابزارهای آنلاین موجود جهت ساخت گرادینت آشنا خواهیم شد:

  • Grabient: یکی از ابزارهای آنلاینی که برای این منظور می‌توانید از آن استفاده کنید Grabient نام دارد. Grabient یک سفارشی‌ساز رنگ گرادیان با قابلیت پیاده‌سازی رنگ‌ها در پروژه‌های Sketch شما و کپی کد CSS است. با استفاده از این ابزار می‌توانید با اسکرول وب سایت یک پنل ویرایش ایجاد کنید و فقط با نگه داشتن ماوس روی کارت، زاویه شیب را سفارشی‌سازی نمایید.
  • Gradient Hunt :Gradient Hunt شیب رنگی با کیفیت بالا را برای شما ارائه می‌کند. در این ابزار هزاران ترکیب مختلف که توسط کاربران طراحی شده است ارائه می‌شود. همه این ترکیب‌ها زیبا ، منحصربه‌فرد و رایگان هستند. هدف نهایی از استفاده آن‌ها این است که بهترین منبع برای شیب رنگ باشند.
  • Grainients: این نرم‌افزار درجه‌بندی رنگ متفاوتی از دیگر گرادینت‌ها دارد. در این نرم‌افزار مجموعه عظیمی از بیش از 2000 گرادیان با وضوح بالا ارائه می‌شود. این گرادیان‌ها به هر طرح کمی نویز و شخصیت می‌دهند. در این نرم‌افزار شما می‌توانید طیف عظیمی از گرادیان‌ها را با ترکیب‌های 3 افکت مختلف، 18 ترکیب گرادیان دو رنگ و سه رنگ و 18 سبک چیدمان گرادیان مورد استفاده قرار دهید. بسیاری از ابزار موجود در این نرم افزار برای گرادینت اینستاگرام هم مفید است.
  • Mesh Gradient Collection :Mesh Gradient Collection یکی از پیچیده‌ترین ابزارهای گرادیان یا بسته‌های گرادیان موجود در اینترنت است. در این ابزار اینترنتی شما می‌توانید بیش از ۱۰۰ مش‌گرادینت را به صورت رایگان مورد استفاده قرار دهید. ضمناً توجه داشته باشید که در این ابزار امکان تنظیم فرمت‌ها تحت عنوان تصاویر، eps jpg یا png برای شما وجود دارد.
  • My Brand New Logo: این ابزار یک مولد گرادیان رنگ CSS برای پس‌زمینه و عناصر رابط کاربری است. استفاده از این ابزار برای افراد تازه‌کار بسیار مناسب است چرا که بسیاری از تنظیمات قبلا ساخته شده‌اند و تنها کاری که باید انجام دهید کشیدن و پیش نمایش است. در این ابزار شما می‌توانید ترکیب رنگ‌های مختلف از پاستلی تا خشن را پیدا کنید و سپس شیب‌های خطی یا شعاعی را تنظیم کنید.
تصویری از پلت های رنگی به همراه گوشی هوشمند
انواع گرادینت‌ها را می‌توانید به صورت رایگان از سایت‌هایی چون Grabient ،Gradient Hunt و … به صورت کد css دریافت کنید

دانلود گرادینت آماده رایگان و پرمیوم:

یکی از راهکارهای مفید برای دسترسی سریع و آسان به انواع گرادینت‌ها، دانلود فایل‌های آماده از سایت‌های گرافیکی است. به کمک این سایت‌ها و فایل‌های آماده به جای صرف زمان، با چند کلیک هر نوع و سبک گرادینت که بخواهید را می‌توانید دانلود کنید. البته که اکثر گرادینت‌های آماده با فرمت‌های لابه باز ارائه می‌شوند و در نرم‌افزارهای فتوشاپ و ایلاستریتور ویرایش هستند.

سایت‌های دانلود گرادینت آماده:

کلمات کاربردی برای جستجو انواع گرادینت:

در سایت‌هایی مثل فری پیک و شاتراستاک یا هر سایت دیگری می‌توانید کلمات زیر را جستجو کنید تا بهترین فایل‌های گرادینت را پیدا کرده و سپس دانلود کنید.

  • Spectrum Gradients
  • Gradient Blends
  • Focal Point Gradients
  • Pastel Gradients
  • Vintage Gradients

بهترین روش دانلود گرادینت پرمیوم چیست؟

دانلود گرادینت پریمیوم یکی از موضوعاتی است که همیشه مورد توجه گرافیست‌ها، تدوینگرها، طراحان سایت و متخصصان تولید محتوای تصویری بوده است. بسیاری از نرم‌افزارهایی که خدمت شما معرفی کردیم صرفاً ابزار رایگان و فایل‌های معمولی گرادینت را در اختیار شما قرار می‌دهند. این در حالی است که فایل‌های با‌کیفیت به صورت پرمیوم به فروش می‌رسند و طبیعتاً باید بابت خرید آنها هزینه دلاری پرداخت کنید. البته همیشه یک راه حل ساده‌تر برای دسترسی به فایل‌های با‌کیفیت گرادینت وجود دارد. برای اینکه به فایل‌های پرمیوم گرادینت دسترسی داشته باشید می‌توانید از وبسایت هیروباکس کمک بگیرید. 

وبسایت هیروباکس امکان دانلود فایل‌های پرمیوم موجود در سایت‌های فریپیک، شاتراستاک، پیک بست، لاوپیک و ادوبی استاک را برای کاربران خود فراهم کرده است. فرایند دانلود در این سایت به صورت اتوماتیک انجام می‌گیرد و به همین دلیل کاربران در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فایل‌های گرادینت مورد نیاز خود دسترسی خواهند یافت. هیروباکس همواره به دنبال این است که نیازهای مخاطبان خود را به بهترین شکل برطرف کند تا دغدغه‌های آنها کاهش یابد.

برای دریافت فایل گرادینت پرمیوم، کافی است لینک فایل مورد‌نظر خود را از سایت مرجع مثل فری پیک یا شاتر استاک کپی کرده و در فرم دانلود هیروباکس قرار دهید و در کمترین زمان و به راحتی لینک دانلود فایل رو دریافت کنید.


سوالات متداول

از گرادینت‌ها در چه برنامه‌هایی استفاده می‌شود؟

ابزار گرادینت بیشتر در برنامه‌هایی مثل فتوشاپ، ایلاستریتور و فیگما کاربرد دارد. 

استفاده از ابزار گرادینت چه کاربردی دارد؟

– این ابزار به شما اجازه می‌دهد تغییرات تدریجی رنگ و نور را در یک تصویر با بهترین کیفیت و دقت ایجاد کنید. 
– از انواع مختلف گرادینت‌ها می‌توانید برای ترکیب یا همپوشانی تصاویر جهت ایجاد پس زمینه‌های خیره‌کننده برای طراحی لوگو، پوستر، پست شبکه‌های اجتماعی و… استفاده کنید. 
– کاربرد دیگر گرادینت این است که با ایجاد درخششی از نور یا رنگ که به تدریج از رنگی به رنگ دیگر محو می‌شود به شما کمک می‌کند تا در یک نقطه از تصویر تمرکز نمایید.

گرادینت چه نوع‌هایی دارد؟

از انواع مختلف گرادینت می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:
گرادینت خطی، گرادینت مدور، گرادینت زاویه‌دار، گرادینت بازتابی و گرادینت الماسی

5 ابزار برتر برای انتخاب گرادینت کدامند؟

برخی ابزارهای آنلاین موجود جهت ساخت گرادینت عبارتند از:
1- Grabient
2- Gradient Hunt
3- Grainients
4- Mesh Gradient Collection
5- My Brand New Logo

از کدام سایت‌ها می‌توان گرادینت لایه باز و آماده دانلود کرد؟

فری پیک Freepik
شاتر استاک Shutter Stock
ادوبی استاک Adobe Stock
انواتو المنت Elements Envato

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *