دانلود وکتور نوروز و فایل‌های گرافیکی مرتبط

متن تبریک سال نو به همراه المان‌های سفره هفت سین با فرمت وکتور
متن تبریک سال نو به همراه المان‌های سفره هفت سین با فرمت وکتور
اگه برای پروژه‌های نوروز و سال جدید دنبال فایل‌های وکتور و آماده می‌گردی، بهترین پک‌ها و منابع دانلود رو بهت معرفی می‌کنیم...

وکتور نوروز چیست؟ وکتورها چه نوع فایل‌هایی هستند؟ مزیت استفاده از وکتورها در پروژه‌های گرافیکی کدامند؟ اگر شما هم به دنبال وکتور نوروز برای طراحی پوسترها و بنرهای این مناسبت شمسی هستید، ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به معرفی این نوع فایل‌ها و ارائه پک‌های آماده دانلود برای آن بپردازیم.

همچنین توضیحاتی کامل راجع به وکتورهای نوروزی، ویژگی‌ها و انواع آن ارائه خواهیم کرد که می‌توانید با درک کامل‌تری از این پک‌های گرافیکی استفاده نمایید.

وکتور نوروز به همراه هفت سین سفره
برای مناسبت سال نو و نوروز، انواع مختلف فایل با فرمت وکتور را می‌توان پیدا کرد

وکتور چیست؟

یکی از مهم‌ترین فایل‌هایی که می‌توانید از آن برای تصویرسازی استفاده کنید، وکتورها هستند. این فایل‌های لایه باز، به صورت برداری (با استفاده از روابط ریاضی برای طراحی) تعریف می‌شوند و می‌توانید آنها را از ترکیب اشکال هندسی، نقاط، خطوط و منحنی‌ها ایجاد کنید. با توجه به همین ویژگی که این اشکال را به صورت ریاضی تعریف می‌کند، زوم کردن روی آن باعث نمی‌شود تا کیفیت این تصاویر کمتر شود. این خود یکی از مزیت‌های استفاده از این نوع فایل‌ها است.

اولین وکتورها در دهه‌های 60 و 70 میلادی استفاده می‌شدند. با این حال امروزه استفاده از این نوع فایل‌های گرافیکی برای طراحی‌های مدرن به شدت کاربرد دارد. نمونه آن تایپوگرافی است که تماما با وکتور خلق می‌گردد. از جمله کاربردهای این نوع فایل‌های گرافیکی عبارتند از:

  • طراحی بنر.
  • طراحی لوگو.
  • طراحی آیکون‌ها.
  • طراحی اینفوگرافیک‌ها.
  • طراحی کارت‌های ویزیت.
  • طراحی کاتالوگ‌ها مانند منوهای رستورانی.

مزیت‌های استفاده از فایل وکتور که باید بدانید

برخی از مزیت‌هایی که می‌توان در مورد استفاده از وکتور نوروز یا سایر کتگوری‌ها از این نوع فرمت بیان کرد عبارتند از:
انعطاف پذیری بیشتر در اندازه و ابعاد مختلف آن که یک ویژگی متمایز کننده و فوق العاده جذاب است. حجم کمتر که می‌تواند استفاده از آنها را در طراحی‌های گرافیکی و حتی دیزاین سایت‌ها نیز کاربردی کند.

دسترسی با پسوند‌های مختلف که این فایل‌ها را می‌توان در انواع فرمت‌های AI ،CDR ،SVG ،PDF و EPS دریافت کرد؛ لایه باز و قابل تغییر و ویرایش بودن آنها که می‌توانید با چند کلیک ساده اجزای مختلف فایل را تغییر دهید.

آشنایی با وکتور سال نو، نوروز و انواع آن

وکتور نوروز یکی از جذاب‌ترین نوع فایل‌های گرافیکی است که برای طراحی پوسترها و بنرهای اطلاع رسانی این رویداد استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید، نوروز به عنوان زیباترین رخدادها در تقویم شمسی، شناخته شده که هرساله بیش از 300 میلیون نفر آن را جشن می‌گیرند.

وکتور نوروز تصویرسازی مرتبط به این واقعه است که معمولا به صورت یک فایل لایه باز با فرمت‌های SVG، AI، PSD و نیز JPG ارائه می‌گردد. رزولوشن این نوع فایل‌ها بسته به طراحی متفاوت بوده اما معمولا 300 نقطه در هر اینچ (dpi) می‌باشد. فایل‌های وکتور سال نو مبارک، تبریک سال جدید، فرارسیدن فصل بهار و مواردی از این قبیل در گروه وکتورهای نوروزی قرار می‌گیرند که شامل آبجکت‌های مرتبط هستند. قابل ذکر است که کلیه این عناصر نیز به صورت لایه باز و قابل ویرایش بوده و می‌توانید آنها را با استفاده از فتوشاپ، ایلوستریتور و غیره مشاهده کنید.

از جمله انواع وکتورهای مرتبط با سال نو و نوروز که می‌توانید در طراحی پوستر عید نوروز و تبریک این واقعه استفاده کنید عبارتند از:

  • وکتورهای هفت سین
  • وکتورهای طبیعت و بهار
  • وکتورهای حاجی نوروز
  • وکتورهای عمو نوروز
  • وکتورهای سال نو مبارک
  • وکتورهای تبریک عید
  • وکتور تخم مرغ‌های تزئینی نوروز
  • وکتور سبزه عید
  • وکتورهای خوشنویسی و تایپوگرافی
6 بنر سال نو شمسی با فرمت وکتور
برای طراحی بنر سایت و پست‌های اینستاگرامی هم می‌توان از وکتور نوروز استفاده کرد

در کل شما می‌توانید برای دریافت وکتورهایی با موضوع سال نو، به دنبال الگوها و طرح‌هایی باشید که حاوی عناصری از طبیعت، سرسبزی، نمادهای سال نو در فرهنگ شما، گل‌ها و اِلمان‌های سنتی و فرهنگی، ماهی و آینه و شمعدان هستند.

که در برخی منابع مثل سایت فری پیک می‌توان به زبان فارسی کلمات مدنظر را جستجو کرد یا برای جستجو در سایر منابع و سایت‌ها وکتورهای مرتبطی که به شما معرفی کردیم را با استفاده از مترجم به زبان انگلیسی تبدیل کرده و بعد سرچ کنید تا فایل‌های مدنظرتان را پیدا کنید.

ویژگی‌های مهم وکتور نوروز که باید بدانید

برای آنکه بهتر بتوانید وکتور نوروز را شناسایی کرده و آنها را برای دانلود استفاده کنید، می‌توان به چند ویژگی در مورد این طیف تصاویر اشاره کرد. در این خصوص باید گفت:

وجود آبجکت‌های نوروزی: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توانید در وکتور نوروز مشاهده کنید، وجود آبجکت‌های مرتبط در این نوع فایل‌ها است. از جمله می‌توان به عناصر تشکیل دهنده سفره هفت سین اشاره کرد که شامل سیر، سماق، سمنو، سیب، سبزه، سنجد و سرکه هستند.

وجود آبجکت‌های طبیعی: از آنجایی که هدف نوروز، پاسداشتن رستاخیز طبیعت با هویت و فرهنگ مردم ایران باستان است، شما می‌توانید به دنبال عناصر نو شدن طبیعت باشید. از سبزه و درختان گرفته تا شکوفه‌ها، پروانه، برگ و گل‌ها.

رنگ‌ها: وکتورهای نوروز از نظر رنگ شناسی نیز حاوی یکسری طیف رنگی خاص هستند. غالبا رنگ بندی این جشن‌ها عبارتند از: رنگ سبز برگرفته از طبیعت بهار و نماد زمین، آبی آسمان، قرمزی شکوفه‌ها، ماهی و گل‌ها، سفید رنگ پاکی و نو شدن، زرد و طلایی نماد روشنایی و خورشید و نارنجی رنگ انرژی و شادابی.

آبجکت‌های فرهنگی مرتبط: برای یافتن وکتور نوروزی می‌توانید از فایل‌ها و تصاویری که دارای آبجکت‌های فرهنگی مرتبط هستند نیز استفاده کنید. از جمله می‌توان به کاراکترهای حاجی فیروز، عمو نوروز، قرآن، لباس‌های محلی، اماکن تاریخی مانند تخت جمشید و پاسارگاد و غیره اشاره کرد.

تایپوگرافی‌ها: شما می‌توانید برای پرکردن طرح خود و زیباتر کردن آن، از تایپوگرافی‌ها نیز استفاده کنید.

بهترین منابع برای دانلود وکتور نوروز و مناسبت‌های شمسی چیست؟

حال که به صورت کامل با وکتور نوروز، ویژگی‌ها و عناصر مرتبط آن آشنا شدیم، نوبت آن است تا 2 تا از بهترین منابع برای دانلود این فایل‌ها را معرفی کنیم. این 2 مورد عبارتند از:

فری پیک: سایت Freepik یکی از بهترین منابع برای دانلود انواع فایل‌های گرافیکی از جمله تصاویر، موکاپ‌ها، ویدیو‌های استوک، کارت‌های ویزیت و غیره که شامل وکتورها نیز می‌شود، Freepik است. شما می‌توانید با تهیه اشتراک (برای دانلود فایل‌های پریمیوم با محدودیت 100 بار دانلود در ماه) و یا دانلود محتوای رایگان (با محدودیت روزانه 3 بار) از این پلتفرم استفاده کنید.

انوتوالمنت: سایت Envato Elements دومین سرویس محبوب دیگری که می‌توان برای طراحان، بازاریابان و گرافیست‌ها معرفی کرد، انواتو المنتس نام دارد. شما می‌توانید با تهیه اشتراک، به صورت نامحدود از این پلتفرم اقدام به دانلود انواع موشن گرافیک‌ها، فایل‌های وکتور و طراحی‌های دیجیتال، Sound افکت‌ها و غیر نمایید.

تصویر سفره هفت سین برای عید نوروز ایرانی
علاوه بر پیدا کردن وکتور نوروز، از سایتی مثل فریپیک تصویر و تمپلیت‌های مرتبط با سال نو را دانلود کنید

معرفی هیروباکس و دانلود پک‌های وکتور آن

فرقی نمی‌کند برای دانلود وکتور نوروز اقدام می‌کنید و یا تمپلیت‌هایی با موضوعات دیگر، شما می‌توانید همین حالا از خدمات هیروباکس بهره‌مند شوید. همانطور که در بخش قبل گفتیم، برای استفاده نامحدود از سایت‌های خارجی، باید اقدام به تهیه اشتراک ارزی آنها نمایید. بالا بودن هزینه تهیه پلن‌های اشتراک، عدم دسترسی به پی پال برای پرداخت بین المللی و غیره از چالش‌های مهم در استفاده از این پلتفرم‌ها است. با این وجود، هیروباکس در کنار شما است تا بتوانید بدون مشکل فایل‌های پرمیوم از برترین سایت‌ها را دانلود کنید.

هیروباکس وب سایتی است که می‌توانید با کمک آن و پرداخت هزینه‌ای کم، همه فایل‌های موردنیاز خود را از سایت‌های شاتراستوک، فری پیک، انواتو المنت و Ui8 تهیه نمایید. این وب سایت، امکان دانلود و ثبت سفارش شما را به صورت کاملا آنلاین فراهم کرده است.

پس از ثبت درخواست، سفارش شما به صورت کاملا اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت کاربر بیرونی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده می‌شود؛ همچنین شما می‌توانید برای دانلود فایل‌های آماده وکتور نوروز و دیگر محتواهای گرافیکی از این پلتفرم استفاده نمایید.


سوالات متدوال:

فرمت وکتور چیست؟

در حوزه گرافیکی، وکتور یک نوع تصویر است که بر اساس مجموعه‌ای از شیب‌ها و موقعیت‌ها توصیف می‌شود، به عبارت دیگر از ریاضیات و هندسه برداری برای نمایش تصاویر استفاده می‌شود.

بهترین وکتورهای نوروز را از کجا دانلود کنیم؟

برای دانلود وکتور نوروز و پک‌های آماده و مرتبط می‌توانید به سایت‌ها فریپیک، انوتوالمنت، شاتراستوک و ادوبی استاک مراجه کنید.

کلمات مرتبط برای پیدا کردن فایل‌های وکتور نوروز را معرفی کن:

وکتورهای هفت سین – طبیعت و بهار – حاجی نوروز – عمو نوروز – سال نو مبارک

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *